Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Ustroń Przeczytaj artykuł "Regulamin Organizacyjny Miejskiego Domu Kultury " Prażakówka "" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.ustron.pl Sun, 13 Jul 2025 19:14:39 +0200 <![CDATA[Regulamin Organizacyjny Miejskiego Domu Kultury " Prażakówka "]]>

REGULAMIN ORGANIZACYJNY MIEJSKIEGO DOMU KULTURY “PRAŻAKÓWKA”W USTRONIU

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Działalność Miejskiego Domu Kultury “Prażakówka” w Ustroniu, określa Statut MDK, zatwierdzony przez Radę Miasta Uchwałą nr XIX/194/00 z 11 maja 2000r.
    2. Regulamin organizacyjny określa strukturę organizacyjną MDK, zakres działania, kompetencji oraz odpowiedzialności dyrektora, ogólny zakres obowiązków służbowych i odpowiedzialności pracowników.
  2. STRUKTURA ORGANIZACYJNA
    1. Organizację wewnętrzną MDK określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
  3. ZAKRES DZIAŁANIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI DYREKTORA MDK
    1. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Ustronia.
    2. Dyrektor podlega bezpośrednio Burmistrzowi Miasta Ustroń.
    3. Dyrektor zarządza MDK zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i reprezentuje MDK “Prażakówka” na zewnątrz.
    4. Dyrektor MDK ponosi odpowiedzialność za działalność placówki, zaś w szczególności odpowiada za:
      1. prawidłową i sprawną organizację pracy w MDK,
      2. racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi i majątkowymi,
      3. planowanie i sprawozdawczość MDK
      4. podejmowane decyzje w sprawach kadrowych zwłaszcza dotyczących przyjmowania, zwalniania, awansowania i opiniowania pracowników MDK,
      5. przydzielanie zakresów czynności podległym pracownikom oraz przekazywanie im do wiadomości i stosowania przepisów prawa dotyczących zakresu ich działalności,
      6. inicjowanie i nadzorowanie działalności merytorycznej pracowników,
      7. zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy, przestrzeganie prawa pracy i przepisów BHP i P.poż, zabezpieczenie należytego ładu i porządku w obiekcie,
      8. zapewnienie pracownikom odpowiednich środków do pracy i higieny zgodnie z obowiązującymi normami,
      9. utrzymywanie kontaktu z innymi placówkami kulturalno-oświatowymi jak” domy kultury, szkoły, domy wczasowe itp.
    5. Do kompetencji dyrektora MDK należą w szczególności:
      1. decyzje w sprawach kadrowych – w ramach posiadanych środków,
      2. decyzje w sprawach majątkowych – zgodnie z rocznym planem finansowym,
      3. decyzje co do kierunków rozwoju i działalności MDK – programów i planów pracy, sprawozdawczości, statystyki oraz planowania i realizacji budżetu,
      4. podpisywanie korespondencji i dokumentów,
      5. wydawanie poleceń i przydzielanie w uzasadnionych przypadkach zadań pracownikom MDK, niezależnie od indywidualnego zakresu czynności,
      6. nadzorowanie i kontrola dyscypliny pracy pracowników oraz stosowanie przepisów porządkowych z Kodeksu Pracy w stosunku do pracowników dopuszczających się naruszeń porządku i dyscypliny pracy.
    6. Dyrektor MDK odpowiada za majątek placówki, za organizację środków zabezpieczających mienie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
    7. Każdorazowo na czas swojej nieobecności dyrektor MDK wyznacza swojego zastępcę, który podpisuje się wg wzoru:

    Dyrektor MDK “Prażakówka” w Ustroniu (imię i nazwisko)

    w/z – imię i nazwisko, stanowisko służbowe, podpis.

  4. PODSTAWOWE OBOWIĄZKI SŁUŻBOWE PRACOWNIKÓW
    1. Wykaz stanowisk pracy pracowników DK zawiera zaktualizowanyzałącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Obejmuje on zadania administracji, obsługi i działalności podstawowej.
    2. Zadania administracji pełnią: główny księgowy oraz specjalista ds. technicznych.
    3. Do zadań głównego księgowego należy:

      1. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym
      2. dokumentacji księgowej,

      3. prowadzenie całości spraw związanych z księgowością
      4. MDK “Prażakówka”,

      5. prowadzenie spraw pracowniczych związanych
      6. z wynagrodzeniami pracowników MDK,

      7. prowadzenie dokumentacji kadrowej,
      8. załatwianie spraw z Urzędem Skarbowym i ZUS oraz bankiem
      9. sporządzanie okresowych, rocznych sprawozdań,
      10. prowadzenie sekretariatu,

Do zadań specjalisty do spraw technicznych należy

a. dbanie o stan techniczny obiektów MDK oraz  amfiteatru

  1.  zlecanie i przeprowadzanie niezbędnych remontów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
  2. prowadzenie ksiąg obiektów,
    1. Zadania obsługi pełnią:
        • specjalista do spraw obsługi i konserwacji urządzeń elektrycznych, audiowizualnych i akustycznych,
        • konserwator,
        • sprzątaczka,

Do zadań specjalisty do spraw obsługi i konserwacji urządzeń elektrycznych, audiowizualnych i akustycznych należy:

            a. dbanie o sprzęt elektroakustyczny i audiowizualny oraz drobne naprawy i konserwacje,

                                         b.odpowiedzialność za sprawność urządzeń elektrycznych, oświetlenia i nagłośnienia oraz ich obsługa podczas imprez,

                                        c.konserwacje i nadzór nad siecią centralnego ogrzewania i wodnokanalizacyjną,

      Do zadań konserwatora należy:

        1. drobne remonty, bieżące naprawy i konserwacje w budynku MDK i amfiteatrze,
        2. dbanie o obejście wokół budynku i jego wygląd.

      Do zadań sprzątaczki należy:

      a.utrzymanie w czystości pomieszczeń MDK i amfiteatru

       

        1. Zadania działalności podstawowej wypełniają instruktorzy i specjalista d/s organizacji imprez.
        2. Do ich obowiązków należy:

          1. organizacja i obsługa imprez kulturalnych o charakterze oświatowo - artystycznym w wykonaniu artystów i twórców profesjonalnych,
          2. kontakt merytoryczny z Urzędem Miasta i mediami,
          3. prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych i artystycznych z dziećmi w kołach zainteresowań,
          4. organizacja imprez własnych i dbałość o ich dobry poziom,
          5. współpraca z instytucjami społeczno – kulturalnymi,
          6. edukacja artystyczna oraz rozbudzanie zamiłowania dzieci do sztuki przez pracę w zespołach,
          7. promocje i upowszechnianie dorobku amatorskiego ruchu artystycznego we wszystkich dziedzinach sztuk.

 

V.CZAS PRACY MDK “PRAŻAKÓWKA”

      Miejski Dom Kultury “Prażakówka” w Ustroniu czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1900.

      W razie szczególnych i uzasadnionych potrzeb instytucji oraz firm wynajmujących pomieszczenia w MDK, dyrektor może podjąć decyzję o przedłużeniu dni i godzin otwarcie placówki.

       

       

      Regulamin wchodzi w życie dnia ...........................................2002r.

       

      Ogłoszono go dnia...........................................2002r. na spotkaniu z pracownikami.

       

       

      Załącznik nr 1

       

      Schemat Organizacyjny Miejskiego Domu Kultury “Prażakówka”

      DYREKTOR

      Pracownicy administracyjni Pracownicy działalności podstawowej

      Gł. Księgowy Spec ds. technicznych Instruktor Instruktor d/s organizacji imprez

      Pracownicy obsługi

       

      Konserwator Sprzątaczka Spec ds. obsługi i konserwacji urządzeń elektr. audiowizualnych i akustycznych

      Plan etatów pracowniczych

      Miejskiego Domu Kultury “Prażakówka”

      1. dyrektor - 1 etat

      2. instruktor - 1 etat

      1. instruktor ds. organizacji imprez - 1 etat

      4. główny księgowy - 1 etat

      5. spec. d/s technicznych - 1 etat

      1. specjalista ds. obsługi i konserwacji urządzeń elektr. audiowizualnychi akustycznych - ½ etat

      7. konserwator - ½ etat

      8. sprzątaczka ( 2 osoby ) - 1¼ etatu, 7¼ etatu

       

       

]]>
https://bip.ustron.pl/artykul/14157-regulamin-organizacyjny-miejskiego-domu-kultury-prazakowka Fri, 01 Aug 2003 12:13:24 +0200