Protokół z sesji Rady Miasta Ustroń z dnia 29 stycznia 2004 r.
RSSP
R O T O K Ó Ł N r X V I / 2004z sesji RADY MIASTA USTROŃ
z dnia 29 stycznia 2004 r.
W sesji udział wzięło 14-tu radnych. Radny T.Dyrda nie usprawiedliwił swojej nieobecności.
Listy obe
cności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załącznik nr 1 do protokołu.1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności jejSesja Rady Miasta rozpoczęła się w dniu 29 stycznia 2004 roku o godz. 14-tej w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Ustroniu .Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady E.Czembor, która prowadziła także obrady tej sesji. Po przywitaniu radnych oraz gości Przewodnicząca stwierdziła, na podstawie listy obecności, że obrady sesji są prawomocne.
2. Uchwalenie porządku obrad
P
rojekt porządku obrad przedstawiła Przewodnicząca Rady E.Czembor .Nie wniesiono uwag bądź innych propozycji do przedłożonego projektu porządku obrad , który poddany pod głosowanie został przyjęty jednogłośnie przez 14-tu radnych uczestniczących w sesji
.Porządek obrad stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
3. Przyjęcie protokołów o numerach XIV/2003 i XV/2003 z sesji Rady Miasta odbytych w dniach 04 grudnia i 19 grudnia 2003 r.
Do przedstawionego przez Wiceprzewodniczącego St.Malinę skrótu protokołu nie wniesiono uwag. Został on jednogłośnie przyjęty przez 14-tu radnych uczestniczących w sesji.
4. Informacja z realizacji inwestycji i remontów kapitalnych w roku 2003
Informację o wykonanych zadaniach przedstawił Naczelnik Wydziału IGG A.Siemiński. W pierwszej kolejności zwrócił on uwagę radnych, że w przeważającej większości wykazane w tej informacji zadania stanowiły bądź realizację wniosków zgłaszanych od wielu lat przez mieszkańców bądź też kontynuację inwestycji już rozpoczętych przy
czym z uwagi na konieczność dokonania zmian w budżecie roku 2003 realizacja części tych zadań została przesunięta na rok 2004. Realizacja tych zadań prowadzona była w czterech grupach tematycznych tj. remonty kapitalne na drogach gminnych, remonty kapitalne na drogach powiatowych, budowa kanalizacji sanitarnej oraz obiekty kubaturowe.Remonty kapitalne na drogach gminnych
- całość zadań finansowana była z budżetu miasta a front prowadzonych robót dotyczył w większości odtworzenia nawierzchni ulic po wykonanych tam wcześniej pracach remontowych m.in związanych z budową kanalizacji sanitarnej i deszczowej / ulice Miła, Jaśminowa, Liściasta/. Inne z prac prowadzonych w tej grupie związane były z przebudową mostu w ulicy A. Brody jako jednego z elementów modernizowanego w centrum miasta układu komunikacyjnego oraz budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Bażantów.Remonty kapitalne na drogach powiatowych
– wykonywane ze środków powiatui wykonywane na zlecenie Starostwa. Realizowane prace dotyczyły zarówno remontu jak i budowy nowych chodników . W tym zakresie zakończone zostały prace przy budowie chodnika na ul. Skoczowskiej, kontynuowano także prace modernizacyjne chodników przy ulicach 3 Maja i Daszyńskiego. Realizacja dwóch ostatnich zadań będzie prowadzona także w roku bieżącym - w zakresie, który ustalony zostanie wspólnie z resortową komisją Rady.
Budowa kanalizacji sanitarnej
- to zadanie dotyczy przede wszystkim dzielnicy Lipowiec, gdzie wykonany został ciąg kanalizacyjny w całej ulicy Lipowskiej a dalej w ulicach Wesołej, Wałowej, Działkowej i Szkolnej. Inwestycja ta była współfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska a wymiernym efektem było podłączenie do kanalizacji 138-u budynków z tego terenu. Z dalszych zadań wykonano kanalizację w rejonie ulicy Nadrzecznej i Sanatoryjnej do których podłączonych zostało w sumie sześć budynków . Zadanie to zrealizowano przy finansowej partycypacji właścicieli tych budynków. W dalszej kolejności podłączony do został kolektora sanitarnego obiekt szatni Klubu Sportowego w Ustroniu-Nierodzimiu.Obiekty kubaturowe
w tym zakresie wykonano dwa poważne zadania. Pierwszez nich związane było z kontynuowaniem prac przy modernizacji obiektu szkolnego SP nr 2 i G 2. Ze środków budżetowych wspartych dotacją z Eko-Funduszu wykonano w okresie od 2001 szereg prac związanych z termomodernizacją tego obiektu. Dokonano wymiany okien, konstrukcji dachowej wraz z pokryciem, częściowego ocieplenia ścian oraz modernizacji węzła cieplnego. Zmodernizowano także szatnie uczniowskie , które wyposażono w odpowiednie szafki ubraniowe dla każdego z uczniów. To zadanie sfinansowane zostało ze środków przekazanych przez Komisję ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
Następne zadanie związane było z kontynuacją prac przy modernizacji amfiteatru.
W tym zakresie wykonane zostało oświetlenie widowni oraz podświetlenie zadaszenia amfiteatru , co w konsekwencji znacznie zwiększyło atrakcyjność całego obiektu.
Przedstawiony w i
nformacji zakres prac był realizowany w oparciu o aktualne możliwości budżetu wynikające z dokonanej w m-cu listopadzie 2003 roku weryfikacji zadań przyjętych w budżecie 2003 roku. Większość zadań niewykonanych w ubiegłym roku została zaplanowana w budżecie 2004 roku , m.in. oświetlenie ulic Olchowej i Radosnej, czy modernizacja ulicy Dębowej.Jak dotąd jedyne zadanie, które nie znalazło się w tym budżecie to budowa wodociągu na Gojach chociaż, jak zapewnił Naczelnik A.Siemiński, w zakresie projektowym zadanie to jest przygotowane do podjęcia jego realizacji . Uruchomienie prac w bieżącym roku uzależnione jest od ustaleń jakie dokonane będą w zakresie współfinansowania prac przez tamt. mieszkańców. W tej sprawie planowane jest w najbliższym czasie spotkanie zarówno z mieszkańcami jak i osobami zainteresowanymi podjęciem realizacji tej inwestycji.
Materiał przygotowany do tego punktu porządku obrad uzyskał pozytywną opinię Komisji Architektury, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
Nie wniesiono uwag. Nie podjęto także dyskusji nad przedłożoną informacją, która stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Plan sesji tematycznych na rok bieżący radni otrzymali w materiałach informacyjnych. Do przedstawionego projektu nie wniosła uwag żadna z komisji problemowych Rady. Dodatkowe tematy wniosła natomiast Komisja Koordynacyjna proponując :
- w miesiącu lutym - informację o realizacji wniosków komisji problemowych i komisji
koordynacyjnej
- w miesiącu kwietniu przedstawienie informacji n/t opracowywanej strategii dla
naszego miasta ,
- w miesiącu październiku – podsumowanie tematu LATO 2004.
Zarówno dodatkowe propozycje jak i plan sesji tem
atycznych zostały przyjęte przez radnych bez uwag. Dyskusji nie podjęto.Plan sesji tematycznych Rady na rok bieżący stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
6. Podjęcie uchwał w sprawach :
A/ dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2003 rok dla Burmistrza M
iasta UstrońPrzedstawiony projekt uchwały dotyczył wypłaty tzw.13-tej pensji dla Burmistrza Miasta, co jest zgodne z odpowiednimi przepisami ustawy o pracownikach samorządowych.
Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Budżetu i Przestrzegania Prawa a ponieważ nie podjęto dyskusji Przewodnicząca E.Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego uchwała podjęta została przez Radę większością głosów bowiem
- za podjęciem uchwały głosowało - 13-tu radnych
Uchwała Nr XVI/149/2004 w sprawie dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2003 rok dla Burmistrza Miasta Ustroń stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
B/ uchwalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta
Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej na I półrocze bieżącego roku przedstawiła Przewodnicząca E.Czembor. Uwag nie wniesiono. Nie podjęto także dyskusji a projekt powyższej uchwały poddany pod głosowanie przyjęty został jednogłośnie przez 14-ru radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XVI/150/2004 w sprawie uchwalenia planu pracy stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
C/ wyboru Zarządu i Przewodniczącego osiedla Ustroń Dolny
Nie podjęto dyskusji nad proponowanym projektem uchwały, który poddany pod głosowanie został przyjęty jednogłośnie przez 14-tu radnych uczestniczących w sesji.
Uchwała Nr XVI/151/2004 w sprawie wyboru Zarządu i Przewodniczącego osiedla Ustroń Dolny stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
7. Interpelacje
W okresie międzysesyjnym nie wniesiono pisemnych interpelacji zatem Przewodnicząca E.Czembor uznała ten punkt porządku obrad za wyczerpany.
8. Zapytania radnych i bieżace sprawy miasta
Podejmując głos w tym punkcie porządku obrad radny W.Śliż zwrócił się z pytaniem , czy Urząd ustosunkował się do pisma Starostwa dotyczącego współfinansowania modernizacji ulicy Dominikańskiej. Odpowiadając radnemu Naczelnik A.Siemiński wyjaśnił, że zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami miasto przekazało do Starostwa stosowne rokowania umożliwiające zlecenie wykonania tego projektu . Z odpowiedzi udzielonej przez Starostwo wynikało, że w najbliższym czasie przystąpi do wykonania koniecznych prac projektowych.
O konieczności podjęcia prac nad zagospodarowaniem rynku mówił natomiast radny J.Waszek. Temat ten omawiany będzie w trakcie planowanego na miesiąc luty posiedzenia komisji przy czym pod rozwagę radnych poddaje się propozycję by w sprawie koncepcji zagospodarowania wypowiedzieli się bądź mieszkańcy bądź też by koncepcja opracowana została przez wspomnianą komisję Rady.
Inny temat
podjął natomiast radny S.Bałdys. Wspominając o znacznych opóźnieniach w opracowaniach planu zagospodarowania przestrzennego radny z niepokojem mówił o negatywnych skutkach jakie, dla rozwoju inwestycji w mieście, wynikają z braku tego planu. Z informacji , którymi podzielił się z radnymi wynikało, że jak dotąd nie tylko nie został dotrzymany pierwotnie ustalony dla tego planu termin 30 listopada ubr. ale także pod znakiem zapytania stoi realizacja tego zadania w bieżącym roku. Radny wniósł zatem o przeprowadzenie wnikliwej analizy przyczyn powstałych opóźnień i przedłożenie radnym szczegółowej informacji w tej sprawie. Zdaniem radnego w stosunku do winnych takiego stanu rzeczy należałoby zastosować karę finansową. Za wielce niepokojące uznał także radny stanowisko jakie w tym temacie prezentuje Starostwo.Ze stanowiskiem radnego zgodziła się Przewodnicząca E.Czembor a Naczelnik A.Siemiński informował, że także inne gminy, podobnie jak Ustroń , nie uchwaliły jak dotąd stosownych planów. Tutaj Naczelnik wspomniał o opóźnieniach w realizacji wniosków w zakresie wyrolnienia i wylesienia gruntów . Wnioski te wysłano do załatwienia przez Urząd Wojewódzki przed 8-ma miesiącami i niestety jak dotąd nie zostały w tej sprawie podjęte ostate
czne decyzje chociaż z uzyskanych ostatnio informacji traktujących o podjęciu pewnych prac w tym zakresie można sądzić, że realny jest termin uchwalenia tego planu pod koniec bieżącego roku.Następne ze zgłoszonych spraw dotyczyły :
- wprowadzenia
do planu zagospodarowania przestrzennego miasta obiektu pijalniwód oraz traktu spacerowego a dalej prawidłowego odśnieżania ulicy Chabrów
szczególnie w pobliżu budowanego tam bloku mieszkalnego / p. Wł. Majętny /,
- prawidłowego odśnieżania dróg na starym osiedlu w Hermanicach, ulicy Podgórskiej, zakrętów i rozjazdów /H. Puchowska - Ryrych, A. Kędzior, W. Śliż /,
- obniżenia , przy wjazdach na drogę 2-pasmową , zwałowisk śniegu jakie tworzą się w trakcie odśnieżania tej drogi,
- ponown
ego obniżania się części ulicy Sanatoryjnej /M. Jurczok/,- wykonania przez inwestora regulującego brzegi rzeki Wisły ścieżki spacerowej po stronie przeciwległej do ulicy Sportowej , na odcinku od ul.Grażyńskiego w kierunku do Skoczowa /J. Zahraj/
Odpowiad
ając w tych sprawach Naczelnik A.Siemiński zwrócił się do radnych z prośbą aby swoje uwagi związane z odśnieżaniem miasta zgłaszać natychmiast do koordynatorów co umożliwi szybkie usunięcie stwierdzonych niedociągnięć. Radny S.Bałdys proponował zaś by przeciwdziałając powstawaniu wspomnianych zwałowisk każdorazowo usuwać zbrylowany śnieg . Radny proponował też “ rekontrolę ” wszystkich prac jakie są wykonywane przy odśnieżaniu miasta. W tym miejscu wiceprzewodniczący S.Malina wskazał na trudności jakie stwarzają prowadzącym akcję odśnieżania samochody parkujące na poboczach ulic. Radny przypomniał także o ustawowym obowiązku odśnieżania przez właścicieli chodników przylegających do ich posesji – niestety jak dotąd przez większość nie realizowanym.Jak informował natomiast Naczelnik A.Siemiński osuwisko przy ulicy Sanatoryjnej zostało na wniosek Urzędu wpisane do wojewódzkiego wykazu czynnych a zgodnie z otrzymaną w tej sprawie informacją w roku bieżącym zaplanowane zostały środki na wykonanie niezbędnych prac przy jego likwidacji.
Do tematu zagospodarowania Rynku wróciła Przewodnicząca E.Czembor. Nawiązując do wcześniejszych ustaleń przypomniała, że w roku bieżącym należy wykonać remont Ratusza oraz projekt zagospodarowania rynku, by w dalszej kolejności podjąć realizację tego zamierzenia.
W podjętej dyskusji radni proponowali aby :
- zrezygnować z zabudowy rynku pozostawiając go jako miejsce spotkań z formami zieleni, ławkami i mostkami przerzuconymi przez Bładniczkę. Wskazana byłaby także niewielka fontanna /M.Szczotka/,
- w obrębie rynku zaplanować małe formy sceniczne a w dalszej perspektywie małą kubaturę, gdzie należałoby zlokalizować nieduże lokale typu małych kawiarenek. Koncepcję zagospodarowania rynku winna poprzedzać konsultacja społeczna przeprowadzona na podstawie stosownego druku wniosku opracowanego wcześniej przez branżową komisję Rady /S. Bałdys/,
Propozycji zabudowy otoczenia rynku małą kubaturą sprzeciwili się radni M. Szczotka i S.Malina dowodząc, że rynek winien spełniać rolę miejsca do odpoczynku czy spotkań natomiast ofertę gastronomiczną może realizować obiekt hotelu “ Równica” z przylegającym do niego terenem.
Inne stanowisko prezentował radny K.Kubala, który twierdził że rynek należałoby “ powiązać” z istniejącą architekturą miasta przy czym plan zagospodarowania powinien obejmować wtedy poza płytą rynku także park przy Ratuszu i przepływającą w sąsiedztwie Bładniczkę.
Podobnie jak radni M.Szczotka i S.Malina także radna K.Brandys optowała za pozostawieniem na rynku jedynie zieleni i traktu spacerowego. Wprawdzie radna dopuszczała zlokalizowanie w wyznaczonych tam miejscach małych, stylowych kawiarenek jednak wyłącznie w formie niestałej zabudowy zlokalizowanej w obrębie Ry
nku i tylko na okres sezonu letniego. Nawiązując do tej wypowiedzi radny J.Waszek sugerował by w założeniach do projektu zagospodarowania Rynku uwzględniono w jakim zakresie czasowym całość tego rynku powinna funkcjonować – przez cały rok, czy też jedynie sezonowo.Zgodnie z propozycją Przewodniczącej E.Czembor ustalono, że w trakcie posiedzenia komisji Architektury i Inwestycji w miesiącu lutym ustalona zostanie forma konsultacji społecznej dot. propozycji zagospodarowania rynku, odpowiednia informacja na ten temat zostanie ogłoszona w Gazecie Ustrońskiej .
Po analizie złożonych wniosków Komisja podejmie opinię w sprawie formy zagospodarowania rynku co następnie umożliwi uruchomienie zlecenie na wykonanie stosownego projektu.
9. Sprawy bie
żące Rady MiastaW sprawach bieżących Rady Przewodnicząca E.Czembor odczytała pismo jakie wniósł do Rady skarżący ustosunkowując się do uchwały oddalającej jego skargę złożoną w sprawie m.inn budowy kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Grażyńskiego.
Następnie ustalono terminy posiedzeń komisji koordynacyjnej na dzień 02 lutego
i 23 lutego br. oraz następnej sesji Rady – 26 luty 2004 roku.
10. Zakończenie
Wobec wyczerpania porządku obrad sesji Przewodnicząca E.Czembor podziękowała zarówno radnym jak i zaproszonym gościom uczestniczącym w obradach, a następnie ogłosiła zamknięcie sesji.
Sesja zakończyła się o godz. 16,00.
Prot.I.Hernik
Opublikował w BIP: | Administrator |
---|---|
Data opublikowania: | 04.03.2004 11:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Administrator |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.06.2004 13:40 |
Liczba wyświetleń: | 2 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.