Protokół z sesji Rady Miasta Ustroń z dnia 16 grudnia 2004r.
RSSP R O T O K Ó Ł N r XXVII / 2004
z sesji RADY MIASTA USTROŃ
odbytej w dniu 16 grudnia 2004 r.
W sesji udział wzięło 15-tu radnych.
Listy obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załącznik nr 1 do protokołu.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
Sesja Rady Miasta rozpoczęła się w dniu 16 grudnia 2004 roku o godz. 14-tej
w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Ustroniu. Sesję otworzyła oraz prowadziła Przewodnicząca Rady E.Czembor. Po przywitaniu radnych oraz gości Przewodnicząca Rady stwierdziła, na podstawie listy obecności, że obrady sesji są prawomocne.
2. Uchwalenie porządku obrad
Projekt porządku obrad przedstawiła Przewodnicząca E.Czembor poczym wniosła o wprowadzenie do porządku obrad dodatkowego projektu uchwały zmieniającego podjętą na sesji listopadowej uchwałę określającą wysokość stawki podatku od środków transportowych na rok 2005.Druga z wniesionych propozycji związana była ze zmianą kolejności debaty nad projektami uchwał ujętych w p-tach a/, b/ i e/ w ten sposób, że projekt uchwały wniesiony dodatkowo pod obrady Rady wprowadzony byłby do p-tu a/, następnie projekty uchwał w sprawie zmian
w budżecie miasta, wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego
w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej i uchwalenia budżetu miasta na rok 2005.
Dalsze punkty projektu porządku obrad pozostałyby bez zmian.
Nie wniesiono uwag. Nie zgłoszono także innych propozycji zatem po wprowadzeniu do porządku obrad proponowanych zmian Przewodnicząca E.Czembor zarządziła stosowne głosowanie w wyniku którego porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Porządek obrad stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
3. Przyjęcie protokołu Nr XXVI/2004 z sesji Rady Miasta odbytej w dniu
25 listopada 2004 r.
Do skrótu protokołu przedstawionego przez Wiceprzewodniczącego S.Malinę nie wniesiono uwag. Został on przyjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
4. Podjęcie uchwał w sprawach :
A/ zmieniająca uchwałę określającą wysokość stawki podatku od środków transportowych na rok 2005
Jak informowała Naczelnik Wydz. Finansowego A. Łuckoś projekt powyższej uchwały wynikał ze zmian jakie wprowadził ustawodawca w zakresie stawek podatku obowiązujących w roku bieżącym dla ciągników siodłowych. Zmiana ta nie została uwzględniona w uchwale podjętej przez Radę na sesji listopadowej o czym powiadomiła Regionalna Izba Obrachunkowa. Wprawdzie jak informowała p.Naczelnik ten podatek nie występuje w Ustroniu, to jednak celem zgodności tej uchwały
z obowiązującymi przepisami skierowany został pod obrady Rady stosowny projekt uchwały.
Nie wniesiono głosów do dyskusji zatem Przewodnicząca E.Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego powyższa uchwała została podjęta jednogłośnie przez 14-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/232/2004 zmieniająca uchwałę określającą wysokość stawki podatku od środków tran sportowych na rok 2005 stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
B/ zmian w budżecie miasta na rok 2004
Projekt tej uchwały związany był ze zwiększeniem tegorocznego budżetu miasta tytułem środków jakie miasto otrzymało w formie dotacji z Ministerstwa Kultury na zakup książek oraz uzupełnienia dochodów w związku z niewykonaniem planowanych udziałów miasta w podatku od osób prawnych. Po stronie wydatkowej pozyskane kwoty zadysponowane zostały na zakup książek do Biblioteki Miejskiej zaś środki przekazane z budżetu państwa w całości przekazane zostały na wydatki bieżące w zakresie oczyszczania miasta.
Nie zgłoszono uwag a uchwała , w wyniku zarządzonego głosowania, podjęta została jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/233/2004 w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2004 stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
C/ wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego, wniesienia majątku
i objęcia udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. w Ustroniu
Przedstawiając radnym projekt tej uchwały Burmistrz I.Szarzec wyjaśniał, że stanowi ona wynik wcześniejszych uzgodnień pomiędzy gminami wchodzącymi w skład Spółki Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej w przedmiocie m.in.aktualizacji kapitału zakładowego w związku z wykonaniem nowych inwestycji wodociągowych bądź sanitarnych. Taka sytuacja zaistniała obecnie w naszym mieście stąd pod obrady Rady skierowany został stosowny projekt uchwały umożliwiający dokonanie koniecznych korekt w trakcie najbliższego zgromadzenia wspólników. W projekcie uchwały proponuje się także by różnicę w wysokości 1.000, zł, jaka powstała między wartością wniesionego majątku a wartością równych udziałów pokryta została z budżetu miasta.
W podjętej dyskusji radny W.Śliż pytał, czy możliwa jest kontrola przebiegu ustalania cen wody przez przedstawiciela Urzędu Miasta zaś radny T. Dyrda sugerował wprowadzenie zasady zgodnie z którą przy wzroście cen wody bądź odbioru ścieków płace w Spółce pozostałyby na dotychczasowym poziomie.
Zdaniem Burmistrza aktualnie funkcjonujące zasady pozwalają gminom kontrolować ustalanie tych cen bowiem gminy mają swoich przedstawicieli w Radzie Nadzorczej Wodociągów . Gminom przekazywane są także stosowne wyliczenia proponowanych taryf celem ustosunkowania się do przedstawionych tam propozycji a naliczane przez Wodociągi taryfy każdorazowo są kontrolowane przez Urząd Ochrony Konsumenta i Kontroli . Kontynuując Burmistrz ustosunkował się następnie do pytania Przewodniczącego ZO Ustroń Górny A.Gawlika informując, że podziału zysku dokonują wspólnicy w trakcie Walnego Zgromadzenia przy czym środki te kierowane są przede wszystkim na modernizację i rozwój sieci.
Nie wniesiono innych pytań. Poddany pod głosowanie projekt powyższej uchwały podjęty został jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/234/2004 w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego, wniesienia majątku i objęcia udziałów w Wodociągach Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. w Ustroniu stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
D/ uchwalenia budżetu miasta na rok 2005
Podejmując debatę w tym punkcie Przewodnicząca E.Czembor informowała, że podobnie jak w latach ubiegłych , prace nad konstrukcją przyszłorocznego budżetu realizowane były zgodnie z terminami ustalonymi stosowną uchwałą. Prace te rozpoczęły się początkiem października br. przy czym projekt budżetu został przekazany radnym do dyskusji w komisjach problemowych 15 listopada ubr. Będąc członkiem dwóch komisji każdy z radnych miał możliwość co najmniej dwukrotnego uczestniczenia w dyskusji nad założeniami do budżetu. Wnioski sformułowane
w trakcie posiedzeń poszczególnych komisji omówione zostały 6 grudnia ubr. na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu i Przestrzegania Prawa z przewodniczącymi pozostałych komisji problemowych. Podjęte w trakcie tego spotkania ostateczne ustalenia przekazane zostały Burmistrzowi a następnie wprowadzone do projektu budżetu i przedłożone radnym w materiałach sesyjnych w formie tabel i krótkiej informacji opisowej. Najważniejszą ze zmian, jakie uwzględnione zostały w tej wersji budżetu była rezygnacja z budowy części drogi pod skarpą z przeznaczeniem środków z tej pozycji na realizację innych ważnych zadań w mieście m.inn. przebudowę rynku.
Następnie głos zabrał Burmistrz I.Szarzec. W pierwszej kolejności informował, że po wprowadzonych zmianach budżet bilansuje się zarówno po stronie dochodowej jak i wydatkowej. Zawiera też wszystkie elementy niezbędne do funkcjonowania całego miasta . Dalej przedstawił niektóre z ważniejszych założeń do budżetu. Do takich zaliczył przede wszystkim spłatę kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami / 4,5 mln.zł./. Tutaj zwrócił uwagę, że spłata kredytu nie spowodowała zmniejszenia innych wydatków miejskich a jedynie w pewnym stopniu wpłynęła na konieczność podejmowania drobnych oszczędnościowych działań w gospodarce finansowej. Z innych planowanych zadań wymienił kontynuację zadań dotychczas wykonywanych jak scena w MDK”Prażakówka” i sala gimnastyczna w SP nr 6 a dalej wykonanie płyty rynku, modernizację dróg miejskich i remont mostu na Krzywańcu przy czym te ostatnie zadania będą realizowane w ramach kwoty pozyskanej tytułem rezygnacji z planowanej w roku przyszłym budowy drogi pod skarpą . Kolejność realizacji tych zadań ustalona zostanie w trakcie dyskusji w komisjach Rady. Kontynuowane będą nadal starania o powiększanie majątku miasta. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest przedstawiona radnym propozycja zakupu stawów od Kuźni przy czym płatność I-ej raty w wys. 70 tys.zł. nastąpi w roku przyszłym. Z innych pilnych do wykonania zadań planowanych na rok przyszły Burmistrz wymienił modernizację syren alarmowych dla potrzeb obrony cywilnej miasta czy oświetlenie ulicy Leśnej.
Po przedstawieniu radnym przez Przewodniczącą E.Czembor pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu miasta na rok przyszły Regionalnej podjęta została dyskusja.
W pierwszej kolejności radna K.Brandys zwróciła się do Burmistrza z pytaniem dotyczącym dotacji dla TBS-u w kwocie 230 tys.zł. ujętej w projekcie budżecie. Tutaj radna wniosła o uszczegółowienie na jakie potrzeby TBS przeznaczy planowane środki. Jak informował Burmistrz, z kwoty tej nastąpi końcowe rozliczenie budowy osiedla TBS-u /200 tys.zł./ pozostała zaś kwota przeznaczona zostanie na bieżące funkcjonowanie firmy. W związku z tym wyjaśnieniem radna zwróciła się o wyjaśnienie czy TBS będzie zdolny w roku 2006 do samofinansowania swojej działalności. Odpowiadając Burmistrz stwierdził, że osiedle TBS-u jest zbyt małe aby ło we własnym zakresie finansować wszystkie koszty jego funkcjonowania stąd pojawił się projekt zmiany zarządu komunalnymi wspólnotami mieszkaniowymi, które przekazane zostałyby pod zarząd TBS. W tej sprawie radni otrzymają stosowną informację w najbliższym czasie. Informując następnie o możliwości umorzenia 10 % kredytu na realizację osiedla Burmistrz przekazał, że w trakcie styczniowej sesji Rady przedstawi szczegółowe rozliczenie inwestycji TBS-u.
O potrzebie budowy mieszkań socjalnych mówił natomiast radny S.Bałdys. Stwierdził on, że w tej sprawie należałoby podjąć ryzykowną nawet decyzję- podobnie jaką podjęto przy powołaniu w Ustroniu Towarzystwo Budownictwa Społecznego - by w końcu doprowadzić do rozwiązania tego ważnego problemu w naszym mieście. Radny mówiąc o konieczności rezerwowania na ten cel odpowiednich terenów zastanawiał się , czy nie należałoby pod tego typu budownictwo pozostawić nadal w dyspozycji miasta terenu tzw. klocowiska.
Ważność tego problemu potwierdziła Przewodnicząca E.Czembor zwracając jednak uwagę radnemu , że w toku prowadzonych prac oraz dyskusji nad budżetem temat ten nie znalazł się w żadnym z wniosków zgłoszonych przez komisje. Odpowiadając następnie na dalsze pytanie radnego dotyczące wprowadzenia do budżetu spraw wnioskowanych przez Zarządy Osiedli Przewodnicząca informowała, że formalnie wniosek w tej sprawie złożyło jedno osiedle. W tym miejscu Przewodniczący ZO Ustroń Górny pytał, czy w projekcie budżetu ujęto ich wnioski dotyczące remontu wielkich domów, nawierzchni ulicy Srebrnej oraz wykonania tam oświetlenia a także budowy kanalizacji sanitarnej w ulicy 3 Maja. W tej ostatniej sprawie zwrócił się do Burmistrza z prośbą o podjęcie pilnej realizacji tego zadania ze środków nadwyżki budżetowej informując o dużym zainteresowaniu tamtejszych mieszkańców budową kolektora i zgłoszoną przez nich chęcią udziału w kosztach realizacji. Inna ze spraw jaka interesowała Przewodniczącego A.Gawlika dotyczyła planowanej na rok następny podwyżki płac w Miejskim Domu Spokojnej Starości. Jak informował z dokonanych wyliczeń wynikało, że przy średniej pensji ok. 3 tys.zł. założona została do budżetu podwyżka wynagrodzeń w roku przyszłym .Taką sytuację uznał on za wielce bulwersującą. Do tego stwierdzenia ustosunkowała się Skarbnik Miasta M.Komadowska, która informowała, że planowany wzrost funduszu płac wynikał
m.in. z przekazania do MDSS dwóch pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do prowadzenia usług opiekuńczych na terenie miasta. Skarbnik zobowiązała się do przygotowania Przewodniczącemu stosownej analizy w tym zakresie.
Ponieważ innych głosów do dyskusji nie zgłoszono głos zabrał Przewodniczący Komisji Budżetowej J.Kurowski, który przedstawił opinię o budżecie stanowiacą także opinię pozostałych komisji Rady , uzgodnioną w trakcie wspólnego posiedzenia z przewodniczącymi tych komisji. Informując o kolejności prac jakie podejmowane były przy konstrukcji podstawowej wersji budżetu radny informował, że opracowany budżet nie zapewnia wszystkich potrzeb inwestycyjnych i majątkowych bowiem ich realizacja zarówno ze względu na ilość jak i różnorodność , przewyższałaby znacznie całość tegorocznych dochodów. Ustalając wzrost dochodów o 3,7 % w stosunku do tegorocznych wzięto pod uwagę przy konstrukcji wydatków przede wszystkim konieczność zagwarantowania właściwego funkcjonowania całego miasta a także kontynuację rozpoczętych inwestycji. Uwzględnione zostały także niektóre wnioski Zarządów Osiedli by w ten sposób każda z dzielnic miała w pewnym stopniu udział w realizacji przyszłorocznych wydatków inwestycyjnych. Zdaniem komisji budżet opracowany został prawidłowo, w formie umożliwiającej szybką orientację w związku z czym Przewodniczący Komisji wnioskował o jego uchwalenie.
W wyniku zarządzonego głosowania uchwała budżetowa na rok 2005 została podjęta przez Radę większością głosów bowiem
- za podjęciem uchwały głosowało - 13-tu radnych
- przeciw głosował - 1-n radny
- wstrzymał się od głosu - 1-n radny
Uchwała Nr XXVII/235/2004 w sprawie uchwalenia budżetu miasta na rok 2005 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
E/ zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Miejskiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005
Projekt tej uchwały stanowił konsekwencję podjętej wcześniej uchwały budżetowej. Zestawienie będące załącznikiem do projektu uchwały traktuje o zadaniach, jakie finansowane będą ze środków zaplanowanych w budżecie na ich realizację.
Nie podjęto dyskusji. Powyższa uchwała poddana pod głosowanie podjęta została przez radnych większością głosów
- za podjęciem uchwały głosowało - 12-tu radnych
- wstrzymało się od głosu - 2-ch radnych
Uchwała Nr XXVII/236/2004 w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów
i wydatków Miejskiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
F/ zatwierdzenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ustroniu na rok 2005
Projekt uchwały przedstawił radny J.Waszek – przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Jak informował przedstawiony do uchwalenia program sprowadza się do przedstawienia zadań planowanych do wykonania w roku następnym w zakresie profilaktyki alkoholowej zaś środki finansowe przypisane do ich realizacji znajdują się do wglądu w dokumentach Urzędu – co jest zgodne z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
W uzupełnieniu tej wypowiedzi Przewodnicząca E.Czembor informowała, że w Programie ujęte zostały wszystkie zadania jakie będą realizowane w przyszłym roku. Z tych ważniejszych to przede wszystkim praca profilaktyczna wśród dzieci i młodzieży oraz zakup i instalacja urządzeń do monitoringu miasta. Następnie odpowiadając na pytanie radnej H.Puchowskiej-Ryrych informowała o możliwości dotowania ze środków przeznaczonych na profilaktykę przeciwalkoholową działalności także innych instytucji czy stowarzyszeń prowadzących pracę z dziećmi. Tutaj wyjaśniła, że jak dotąd każdy ze złożonych wniosków o dotację traktującyo realizacji zadań przewidzianych w Programie był pozytywnie załatwiony. Inne ze zgłoszonych pytań/ radna / M.Szczotka/ dotyczyło rozlokowania kamer monitorujących miasto. Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydz.Spraw Osobowych Cz.Gluza. Zgodnie z tym już w roku bieżącym kamery zainstalowane zostaną na rondzie w rynku/ z wglądem do ulicy Grażyńskiego/ oraz na ulicy A.Brody. Natomiast w roku przyszłym planowana jest instalacja kamer na bulwarach nadwislańskich. W tym miejscu Przewodniczący ZO Ustroń-Górny A.Gawlik zwrócił uwagę na konieczność objęcia monitoringiem miejskich parków uznanych za jedne z niebezpieczniejszych miejsc w Ustroniu.
Innych głosów do dyskusji nie zgłoszono zatem Przewodnicząca E.Czembor poddała powyższy projekt uchwały pod głosowanie w wyniku którego został on podjęty większością głosów bowiem
- za podjęciem uchwały głosowało - 13-tu radnych
- wstrzymał się od głosu - 1-n radny
Uchwała Nr XXVII/237/2004 w sprawie zatwierdzenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ustroniu na rok 2005 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
G/ przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy powyżej trzech lat
Jak informował Naczelnik Wydz.IGG A.Siemiński przedstawiona w powyższej uchwale propozycja dzierżawy dotyczyła pasa gruntu przyległego z dwóch stron do nieruchomości zabudowanej hotelem Równica. W sprawie tej wystąpił z wnioskiem właściciel wspomnianej wyżej nieruchomości zamierzający na wydzierżawionym terenie urządzić parking dla gości hotelowych.
Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Architektury, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej a ponieważ radni nie wnieśli żadnych pytań zarządzono głosowanie w wyniku którego uchwała została podjęta jednogłośnie przez 14-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/238/2004 w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy powyżej trzech lat stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
H/ wykupu nieruchomości
Propozycja wykupu 3-ch nieruchomości przedłożona w tym projekcie uchwały wynikała z wcześniejszych ustaleń jakie Urząd poczynił z inwestorem osiedli domków jednorodzinnych zlokalizowanych w Ustroniu-Hermanicach. Podjęte zobowiązanie dotyczyło 2-ch nieruchomości stanowiących ciąg komunikacyjnym pomiędzy ulicami Uroczą i Skoczowską i nieruchomości będącej pasem drogowym ulicy Uroczej. Odpowiedni wniosek w tej sprawie złożył inwestor tych osiedli zaś ostateczna cena wykupu ustalona zostanie w trakcie negocjacji.
Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Architektury, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji a w wyniku zarządzonego głosowanie został jednogłośnie przyjęty przez 14-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/239/2004 w sprawie wykupu nieruchomości stanowi załącznik nr 10 do protokołu.
I/ oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości
Projekt powyższej uchwały przedstawiony został pod obrady Rady w związku
z wnioskiem jaki został złożony przez Oddziału Przesyłu Gazu w Świerklanach w sprawie uregulowania stanu prawnego gruntów w rejonie ulicy Kreta aktualnie zabudowanych stacją redukcyjno-pomiarową gazu.
Nie podjęto dyskusji. Uchwała powyższa została jednogłośnie podjęta przez 14-tu radnych uczestniczących w sesji.
Uchwała Nr XXVII/240/2004 w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowi załącznik nr 11 do protokołu.
J /nabycia prawa użytkowania wieczystego
Jak informował Burmistrz I.Szarzec podjęcie przez Radę powyższej uchwały mającej charakter intencyjny, pozwoli na podjęcie działań związanych z nabyciem od zakładu Kuźnia nieruchomości na której znajdują się stawy , zabudowanej budynkami socjalnym oraz handlowym. Temat ten był przedstawiony Radzie na jednej z wcześniejszych sesji odpowiadając zatem na pytanie radnego T.Dyrdy w jakim celu miasto zabiega o ten teren Burmistrz wyjaśniał, że nadrzędnym celem jest utrzymanie dotychczasowego charakteru tej nieruchomości, aktualnie użytkowanej przez wędkarzy - pracowników Kuźni z których wielu jest także mieszkańcami Ustronia.
W zamierzeniach, po dokonaniu transakcji, teren ten jako majątek gminy będzie nadal spełniał dotychczasową rolę przy czym miasto pozyska dla celów rekreacyjnych dodatkowy, atrakcyjny teren.
Nie podjęto dyskusji. Nie wniesiono także żadnych uwag zatem Przewodnicząca E.Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego wymieniona wyżej uchwała podjęta została jednogłośnie przez 14-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXVII/241/2004 w sprawie nabycia prawa użytkowania wieczystego stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
K/ uchylenia uchwały Rady Miasta Ustroń Nr XXV/211/2004 z dnia 28 października 2004 r. w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg ulic gminnych
Wyjaśnień do tego projektu uchwały udzieliła radca prawny T.Banszel informując, że temat ten przygotowany został na sesję wrześniową Rady pomyłkowo nie został jednak ujęty w projekcie porządku obrad tej sesji. Podjęcie tej uchwały w m-cu październiku br. skutkowało koniecznością jej uchylenia bowiem zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie tego rodzaju uchwały Rady powinny podejmować w terminie do końca m-ca września danego roku – z ważnością od roku następnego. W tej sytuacji stosowna uchwała zostanie ponownie skierowana pod obrady w terminie do m-ca września następnego roku - z terminem jej ważności od roku 2006.
Uwag nie wniesiono. Projekt powyższej uchwały poddany pod głosowanie podjęty został jednogłośnie przez 14-tu radnych uczestniczących w sesji.
Uchwała Nr XXVII/242/2004 w sprawie uchylenia uchwały Rady Miasta Ustroń Nr XXV/211/2004 z dnia 28 października 2004 r. w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg ulic gminnych stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
5. Informacja z realizacji zarządzeń Burmistrza Miasta za okres od 16 sierpnia do 6 grudnia 2004
Informacja przyjęta została przez radnych bez uwag stanowiąc załącznik nr 14 do protokołu.
6. Informacja z realizacji uchwał Rady Miasta Ustroń podjętych na sesjach w dniach 26 sierpnia, 23 września, 28 października i 25 listopada 2004 r.
Podobnie informację z realizacji uchwał Rady Miasta radni przyjęli bez uwag. Informacja ta stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
7. Informacja o przetargach przeprowadzonych w roku 2004
Nie wniesiono pytań do powyższej informacja stanowiącej załącznik nr 16 do protokołu.
8. Interpelacje
W okresie międzysesyjnym nie wniesiono interpelacji zatem ten punkt porządku obrad uznany został za wyczerpany.
9. Zapytania radnych i bieżące sprawy miasta
Podejmując głos w tym punkcie porządku obrad radny W.Śliż wnioskował
o ustawienie radaru na skrzyżowaniu ulic Katowickiej z Dominikańską oraz ustalenia w tym miejscu tzw. czarnego punktu – jako znaku zarówno ostrzegawczego jak i informującego o miejscu , w którym do tej pory ,doszło do 15-tu śmiertelnych wypadków. Druga ze spraw zgłoszonych przez radnego dotyczyła naprawy uszkodzonego mostku nad Bładniczką / uzupełnienia brakujących desek /.
Sprawy te Burmistrz przyjął do wykonania.
P.H.Kujawa –Przewodnicząca Zarządu Osiedla Ustroń Nierodzim wniosła
o ustalenie danych wszystkich właścicieli terenów przez które przepływa Młynówki co w konsekwencji umożliwi uporządkowanie zarówno samego koryta potoku jak i terenu będących w jego pobliżu. Temat ten Burmistrz uznał za trudny do wykonania ze względu na nierówny przebieg potoku w tamtym terenie niemniej jednak stwierdził, że podjęte zostaną wszystkie z możliwych działań w celu uporządkowania tej sprawy.
10. Sprawy bieżące Rady Miasta
W sprawach bieżących Przewodnicząca E.Czembor odczytała radnym listę instytucji, które przesłały życzenia świąteczne dla Rady. Przedstawiła także radnym propozycję grupy mieszkańców w sprawie budowy krzyża upamiętniającego 700-lecia Ustronia w jednym z górskich miejsc naszego miasta.
Następnie Burmistrz I.Szarzec przedstawił informację o aktualnym stanie realizacji podjęcia w naszym mieście działalności Fundacji SOS Wioski dziecięce. Jak informował miasto podpisało umowę użyczenia Fundacji gminnego obiektu w Ustroniu-Lipowcu na rzecz Fundacji w którym docelowo mieszkać będzie od 14-16 podopiecznych. Do zadań Fundacji należało będzie wyposażenie i umeblowanie obiektu , zakup samochodu i zatrudnienie części pracowników . Natomiast rolą Starostwa będzie udział finansowy w funkcjonowaniu całości w postaci ustawowych dopłat na każdego z podopiecznych.
Zdaniem Burmistrza aktualny stan realizacji wszystkich spraw pozwala sądzić że statutowa działalność tego ośrodka uruchomiona zostanie w drugim kwartale przyszłego roku .
Z innych spraw Burmistrz poinformował radnych , że w efekcie kilkuletnich starań miasta rozpoczęte zostały prace przy likwidacji na terenie Zawodzia baraków po byłym Budopolu .
Ustalono termin następnej sesji oraz posiedzeń komisji koordynacyjnej oraz komisji architektury, inwestycji, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej .
W dalszej kolejności Przewodnicząca E.Czembor podziękowała wszystkim radnym za rzetelną pracę w okresie całego roku. Osobne podziękowania za bardzo dobrą współpracę złożyła Panu Burmistrzowi i Pani Burmistrz, Skarbnikowi Miasta i wszystkim Naczelnikom Wydziałów . Podobnie podziękowała Przewodniczącym wszystkich ustrońskich osiedli za ich zaangażowanie w pracę na rzecz miasta.
11.Zakończenie
Wobec wyczerpania porządku obrad sesji Przewodnicząca E.Czembor podziękował radnym oraz zaproszonym gościom uczestniczącym w obradach a następnie ogłosiła zamknięcie sesji.
Sesja zakończyła się o godz.17,05.
Prot. I.Hernik
Opublikował w BIP: | Administrator |
---|---|
Data opublikowania: | 21.01.2005 13:25 |
Ostatnio zaktualizował: | Administrator |
Data ostatniej aktualizacji: | 07.03.2005 10:18 |
Liczba wyświetleń: | 3 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.