W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Protokół z sesji Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005 r.

RSS

                                            P R  O T O K Ó Ł   N r  XXXI / 2005

z sesji  RADY MIASTA USTROŃ

odbytej w  dniu 07 kwietnia 2005 r.

            W  sesji  udział wzięło 15-tu radnych.

W sesji uczestniczyli projektant arch. Wojciech Tomczyk  oraz Prezes Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Równica w Ustroniu dr Karol Grzybowski i st. chorąży Straży Granicznej Piotr Stebel.

 Listy obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załącznik nr 1 do protokołu.

            Przed rozpoczęciem obrad minutą ciszy radni uczcili pamięć zmarłego papieża Jana Pawła II.

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie  jej prawomocności

     Sesja Rady Miasta rozpoczęła się w dniu 07 kwietnia 2005 roku o godz. 14-tej w  sali sesyjnej Urzędu Miasta w Ustroniu. Sesję otworzyła i prowadziła    obrady Przewodnicząca Rady E.Czembor. Po przywitaniu radnych  oraz gości  Przewodnicząca Rady  stwierdziła, na podstawie listy obecności, że obrady sesji są prawomocne.

2. Uchwalenie porządku obrad

Projekt porządku obrad przedstawiła Przewodnicząca E.Czembor  .

Nie wniesiono uwag zatem  Przewodnicząca E.Czembor zarządziła  głosowanie w wyniku którego porządek  obrad został jednogłośnie przyjęty  przez 15-tu radnych obecnych na sesji.

Porządek obrad stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

3. Przyjęcie protokołu Nr XXX/2005 z sesji Rady Miasta odbytej w dniu 22 marca 2005 r.

            Do skrótu protokołu, który przedstawił  Wiceprzewodniczący  S.Malina nie wniesiono uwag, został on przyjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji                              

 4. Podjęcie uchwał w sprawach :

A/ statutu uzdrowiska Ustroń

 Podejmując głos w tym punkcie porządku obrad Przewodnicząca E. Czembor  informowała, że prowadzone od dłuższego czasu  prace  nad zmianą dotychczasowego statutu uzdrowiska w szczególności dotyczyły ograniczenia zasięgu obecnie funkcjonujących stref uzdrowiskowych
co w konsekwencji  pozwoli na  dostosowanie działalności uzdrowiskowej do aktualnych  potrzeb miasta i okolicznych miejscowości. Tak opracowany projekt nowego statutu przesłany został  do Ministra Zdrowia celem  uzgodnienia. Po przeprowadzonej analizie tego dokumentu Minister stosownym pismem  poinformował Burmistrza o uzgodnieniu wszystkich zapisów w statucie, łącznie z przedstawioną tam propozycją ograniczenia strefy „C” uzdrowiska wyłącznie do administracyjnych granic miasta,  co w konsekwencji pozwoliło na przedstawienie stosownego projektu uchwały pod obrady Rady. Treść tego pisma  Przewodnicząca przedstawiła radnym / pismo stanowi załącznik nr 3 do protokołu/ .Mówiła także o obawach jakie pojawiły się w zakresie  ewentualności dalszego przedłużenia prac nad planem  wynikających ze zmiany statutu. Zwracając się w tym miejscu do Prezesa K.Grzybowskiego podziękowała za jego zaangażowanie i pomoc w załatwieniu tej sprawy w Ministerstwie. Podobnie mówiła o zaangażowaniu  Burmistrza I.Szarca   co pozwoliło na  przedstawienie  projektów zarówno tej uchwały, jak i uchwały o planie zagospodarowania przestrzennego 
na dzisiejszej sesji Rady.

      Następnie głos zabrał Burmistrz I.Szarzec . Mówił  o tym, że jak dotąd  nadal obowiązuje  ustawa o uzdrowiskach z 1966 roku  w związku z czym  obowiązuje także dotychczasowa procedura  związana ze zmianą  statutu uzdrowiska. Zgodnie z tym dokonane zostały wszystkie wymagane uzgodnienia  a przedstawiony do uchwalenia statut będzie  zgodny z  nowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zmiany jakie wprowadzone zostały do statutu dotyczyły przede wszystkim dotychczasowych granic stref uzdrowiskowych przy czym  pomniejszony został   zasięg strefy A i B  natomiast ze strefy C wyłączone zostały okoliczne gminy i w sumie została ona ograniczona wyłącznie do granic naszego miasta .  W zakresie wprowadzonych do strefy B zmian określone zostały kategorie obiektów jakie będą mogły tam funkcjonować –  jako obiekty towarzyszące funkcji uzdrowiska. Teren ten został  wyłączony z  działalności przemysłowej i szkodliwej dla uzdrowiska typu  składowisk odpadów czy stacje benzynowe. Tak opracowany dokument spełnił wszystkie wymogi umożliwiające uchwalenie nowego statutu uzdrowiska.

Projekt statutu był wcześniej analizowany przez  komisję Ochrony środowiska, Zdrowia Rolnictwa i Leśnictwa oraz komisję Architektury, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i uzyskał ich pozytywną opinię.

Nie wniesiono głosów do dyskusji. Poddany pod głosowanie projekt powyższej uchwały został  jednogłośnie podjęty przez 15-tu radnych obecnych na sesji.

Uchwała Nr XXXI/268/2005 w sprawie  uchwalenia statutu uzdrowiska Ustroń stanowi załącznik nr   4 do protokołu.

B/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

            Przedstawiając projekt powyższej uchwały Burmistrz Miasta  informował, że wcześniej dokonane zostały wszystkie wymagane procedury związane z przygotowaniem projektu  planu do uchwalenia.  Projekt planu był szczegółowo analizowany w komisjach Rady, następnie odbyło się spotkanie radnych z projektantami mające na celu  omówienie  ewentualnych uwag bądź wątpliwości radnych w przedmiocie  wniosków mieszkańców zgłoszonych do planu , które ostatecznie nie zostały uwzględnione w projekcie tego planu a dalej  w m-cu marcu br. zwołana została  sesja  Rady ,  z udziałem zainteresowanych mieszkańców.  

Jak stwierdził Burmistrz tak uchwalony plan umożliwi  osobom indywidualnym ora inwestorom sfinalizować wiele spraw , wcześniej niemożliwych  do zrealizowania. Podejmując następnie głos   projektant W.Tomczyk mówił o tym, że uchwalenie planu rozpocznie ostatni etap prac nad  planem  bowiem po stwierdzeniu przez Wojewodę  jego zgodności z obowiązującymi przepisami i publikacji tej uchwały w Dzienniku Urzędowym plan zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń  stanowić będzie akt prawa miejscowego będący  podstawą  do wydawania decyzji budowlanych.

W trakcie wcześniejszych prac i dyskusji nad projektem planu swoje stanowisko
w tej sprawie przedstawiły wszystkie komisje Rady  podejmując ostatecznie pozytywną opinię, która  poprzedzona była    wnikliwą analizą całości materiału.

                        Dyskusji nie podjęto. Projekt powyższej  uchwały został podjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.

Uchwała Nr XXXI/269/2005 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  stanowi załącznik  nr 5 do protokołu.

C/ zmiany uchwały Nr XXIX/254/2005 Rady Miasta Ustroń z dnia 2 marca 2005 roku w sprawie przyjęcia darowizny

            Projekt powyższej uchwały miał charakter porządkowy i dotyczył  zmiany numeracji księgi wieczystej dla nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa  /Straż Graniczna/  wcześniej objętej wspólną księgą  dla kilku nieruchomości. Jak informował Burmistrz w sprawie przejęcia tej nieruchomości na rzecz miasta została wcześniej podjęta stosowna uchwała Rady a ustalenie odrębnej dla niej numeracji pozwoli na podjęcie przez Starostwo dalszych czynności zmierzających do sfinalizowania  darowizny.

            Nie wniesiono uwag do treści uchwały zatem Przewodnicząca E,Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego powyższa uchwała podjęta została jednogłośnie przez 15-tu radnych uczestniczących w sesji.

            Uchwała Nr XXXI/270/2005  w sprawie zmiany uchwały z dnia 2 marca 2005 roku w sprawie przyjęcia darowizny stanowi załącznik nr  6 do protokołu.

D/ zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Katowice dotyczącej likwidacji Samodzielnego publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej szpitala im. prof. Emila Michałowskiego

            Jak informował Burmistrz I.Szarzec projekt powyższej uchwały dotyczył  sprawy nie związanej z naszym miastem jednak zgodnie z ustawą o ZOZ-ach w sytuacji zamierzonej likwidacji tego typu szpitala specjalistycznego konieczne jest uzyskanie w tej sprawie opinii  samorządów  tego województwa. Przedstawiając projekt uchwały  do decyzji radnych Burmistrz wyraził opinię,  że podjęte przez Katowice działania w kierunku unormowania spraw tego szpitala  stanowią wyraz troski tamt. samorządu  w przedmiocie zapewnienia  dalszego    funkcjonowania  w tym mieście  tego typu lecznictwa .  

            Dyskusji  nie podjęto a projekt uchwały poddany pod głosowanie został podjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.

            Uchwała Nr XXXI/271/2005 w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Katowice stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

5. Interpelacje

            W okresie międzysesyjnym nie wniesiono pisemnych interpelacji. 

Zwracając się do radnych Przewodnicząca E.Czembor umożliwiła przedstawienie
w tym punkcie porządku obrad pilnych spraw związanych z funkcjonowaniem miasta.

W pierwszej kolejności radny J.Zahraj informował o powtarzających się
„ podtopieniach „ kilku budynków na Dolnym Zawodziu w konsekwencji czego dochodzi tam do zanieczyszczenia studni z wodą pitną. W tej sytuacji  mieszkańcy 10-ciu posesji  zwrócili się do radnego z  pytaniem o możliwość budowy w tej okolicy  wodociągu miejskiego.  Wnosząc o udzielenie w tej sprawie odpowiedzi radny informował o  planowanym na najbliższą sobotę spotkaniu mieszkańców w tej sprawie.

Odpowiadając  Naczelnik Wydziału IGG A.Siemiński informował o możliwości realizacji  tego zadania przez miasto , przy finansowym współudziale zainteresowanych mieszkańców.  Proponował aby w tej sprawie doprowadzić do wspólnego spotkania  w celu przekazania niezbędnych informacji w zakresie udziału zainteresowanych w wykonaniu tego zadania.

            Kilka spraw przedstawił Przewodniczący Zarządu Polana S.Figiel. Sprawy te      związane były  z realizowaną w Polanie budową drogi a dotyczyły  m.in. uzupełnienia wiat  na przystankach  zdemontowanych wcześniej w trakcie realizowanych prac budowlanych. Tematy te przekazane zostały  Marszałkowi w trakcie wspólnego wyjazdu z Burmistrzem do Urzędu Marszałkowskiego.

Następna sprawa  związana była z ochroną zdrowia i środowiska. Przewodniczący S.Figiel mówił tutaj o konieczności natychmiastowego sprzątania żużlu po zimie bowiem , jak twierdził, nie usunięty na czas zostaje „zmielony pod kołami” samochodów, zanieczyszczając następnie powstałym  pyłem,  środowisko.

Burmistrz zgodził się z p.Figlem co do  przyśpieszenia tempa prac porządkowych. Tutaj informował, że wprawdzie  do usuwania żużlu przystąpiono  natychmiast po zakończeniu zimy to jednak  ilość żużlu użytego tej zimy  jak i  zła organizacja pracy  Zakładu Usług Komunalnych wykonującego tę usługę spowodowały znaczne opóźnienia .  Burmistrz wyraził nadzieję, że sytuacja ta znacznie się poprawi bowiem do sprzątania skierowane zostaną dwie ekipy oraz nowa maszyna czyszcząca. Burmistrz udzielił następnie odpowiedzi na pytanie radnego T.Dyrdy  informując, że prace pozimowe realizowane są na podstawie    przetargów  obejmujących 3-letnie okresy. W pozostałych sprawach odpowiedzi udzielił Naczelnik A.Siemiński, który uczestniczył
w posiedzeniu Rady Budowy.  Zgodnie z uzyskaną tam  informacją   wiaty na przystankach w Polanie zostaną ustawione  w m-cu kwietniu br. Także w połowie kwietnia wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu w Polanie , w celu wykonania robót kontraktowych na skrzyżowaniu ulic 3 Maja z Katowicką II.
 
Nie uzyskano natomiast  odpowiedzi w sprawie   lokalizacji miejsc postojowych dla taksówek  a realizatorzy stwierdzili , że  sprawa ta ich nie dotyczy.

            Z dalszych spraw ;

-          radna H.Puchowska –Ryrych zwróciła się z wnioskiem do Naczelnik B.Jońca 
w sprawie  uporządkowania przez  właściciela działki położonej w sąsiedztwie jej posesji. W tej sprawie radna interweniowała także w ubiegłym roku.

-          przewodnicząca ZO Hermanice M.Cholewa  wniosła o  uporządkowanie placu zabaw i  „podsypanie” miejsca  w którym wcześniej znajdowała się płyta,

-          przewodnicząca ZO K.Kukla w imieniu mieszkańców prosiła  o zainstalowanie lampy przy garażach na os.Cieszyńskim natomiast  A.Kozieł z ZO Zawodzie sygnalizował, że ul.Szpitalna jest brudna.

-          radna K.Brandys postulowała  o uporządkowanie wałów nadwiślańskich na odcinku od Nierodzimia do centrum i zwiększenie tam  ilości koszy i ławek,

-          radny W.Sliż sygnalizował o konieczności  położenia kładki nad ciekiem wodnym przechodzącym przez  szlak spacerowy  na prawym brzegu Wisły, w odległości ok. 500 metrów od lipowieckiego mostu na rzece Wiśle.

Odpowiadając w sprawie oświetlenia garaży na os.Cieszyńskim  Burmistrz sugerował by zainteresowani mieszkańcy temat ten zrealizowali we własnym zakresie.

6. Sprawy bieżące Rady Miasta

            W tym punkcie Przewodnicząca E.Czembor przypomniała o obowiązku dostarczenia oświadczeń majątkowych za rok 2004 / termin do 28 kwietnia br./ i dokonania korekty  oświadczeń z poprzedniego roku  w nieprzekraczalnym terminie do wtorku 12 kwietnia br.

            Ustalono także terminy następnej sesji Rady na dzień  28 kwietnia br. –
godz. 14,00 / temat – mieszkalnictwo/ oraz  posiedzenia  komisji koordynacyjnej
 
w dniu 25 kwietnia br. godz.15-ta.

7.Zakończenie

Wobec wyczerpania porządku obrad sesji  Przewodnicząca E.Czembor podziękowała radnym oraz zaproszonym gościom uczestniczącym w  obradach a następnie ogłosiła zamknięcie sesji.

Sesja zakończyła się o godz.15,15.

Prot. I.Hernik 

Załączniki:

Porządek obrad
doc/d, 83 kB
Opublikował w BIP: Administrator, załącznik z migracji
Liczba pobrań: 1
Opublikował w BIP: Administrator, załącznik z migracji
Liczba pobrań: 1
Opublikował w BIP: Administrator
Data opublikowania: 13.04.2005 14:59
Ostatnio zaktualizował: Administrator
Data ostatniej aktualizacji: 02.05.2005 09:27
Liczba wyświetleń: 3

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.