Protokół z sesji Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005 r.
RSS
P R O T O K Ó Ł N r XXXI / 2005
z sesji RADY MIASTA USTROŃ
odbytej w dniu 07 kwietnia 2005 r.
W sesji udział wzięło 15-tu radnych.
W sesji uczestniczyli projektant arch. Wojciech Tomczyk oraz Prezes Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Równica w Ustroniu dr Karol Grzybowski i st. chorąży Straży Granicznej Piotr Stebel.
Listy obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załącznik nr 1 do protokołu.
Przed rozpoczęciem obrad minutą ciszy radni uczcili pamięć zmarłego papieża Jana Pawła II.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
Sesja Rady Miasta rozpoczęła się w dniu 07 kwietnia 2005 roku o godz. 14-tej w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Ustroniu. Sesję otworzyła i prowadziła obrady Przewodnicząca Rady E.Czembor. Po przywitaniu radnych oraz gości Przewodnicząca Rady stwierdziła, na podstawie listy obecności, że obrady sesji są prawomocne.
2. Uchwalenie porządku obrad
Projekt porządku obrad przedstawiła Przewodnicząca E.Czembor .
Nie wniesiono uwag zatem Przewodnicząca E.Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego porządek obrad został jednogłośnie przyjęty przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Porządek obrad stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
3. Przyjęcie protokołu Nr XXX/2005 z sesji Rady Miasta odbytej w dniu 22 marca 2005 r.
Do skrótu protokołu, który przedstawił Wiceprzewodniczący S.Malina nie wniesiono uwag, został on przyjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji
4. Podjęcie uchwał w sprawach :
A/ statutu uzdrowiska Ustroń
Podejmując głos w tym punkcie porządku obrad Przewodnicząca E. Czembor informowała, że prowadzone od dłuższego czasu prace nad zmianą dotychczasowego statutu uzdrowiska w szczególności dotyczyły ograniczenia zasięgu obecnie funkcjonujących stref uzdrowiskowych
co w konsekwencji pozwoli na dostosowanie działalności uzdrowiskowej do aktualnych potrzeb miasta i okolicznych miejscowości. Tak opracowany projekt nowego statutu przesłany został do Ministra Zdrowia celem uzgodnienia. Po przeprowadzonej analizie tego dokumentu Minister stosownym pismem poinformował Burmistrza o uzgodnieniu wszystkich zapisów w statucie, łącznie z przedstawioną tam propozycją ograniczenia strefy „C” uzdrowiska wyłącznie do administracyjnych granic miasta, co w konsekwencji pozwoliło na przedstawienie stosownego projektu uchwały pod obrady Rady. Treść tego pisma Przewodnicząca przedstawiła radnym / pismo stanowi załącznik nr 3 do protokołu/ .Mówiła także o obawach jakie pojawiły się w zakresie ewentualności dalszego przedłużenia prac nad planem wynikających ze zmiany statutu. Zwracając się w tym miejscu do Prezesa K.Grzybowskiego podziękowała za jego zaangażowanie i pomoc w załatwieniu tej sprawy w Ministerstwie. Podobnie mówiła o zaangażowaniu Burmistrza I.Szarca co pozwoliło na przedstawienie projektów zarówno tej uchwały, jak i uchwały o planie zagospodarowania przestrzennego na dzisiejszej sesji Rady.
Następnie głos zabrał Burmistrz I.Szarzec . Mówił o tym, że jak dotąd nadal obowiązuje ustawa o uzdrowiskach z 1966 roku w związku z czym obowiązuje także dotychczasowa procedura związana ze zmianą statutu uzdrowiska. Zgodnie z tym dokonane zostały wszystkie wymagane uzgodnienia a przedstawiony do uchwalenia statut będzie zgodny z nowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zmiany jakie wprowadzone zostały do statutu dotyczyły przede wszystkim dotychczasowych granic stref uzdrowiskowych przy czym pomniejszony został zasięg strefy A i B natomiast ze strefy C wyłączone zostały okoliczne gminy i w sumie została ona ograniczona wyłącznie do granic naszego miasta . W zakresie wprowadzonych do strefy B zmian określone zostały kategorie obiektów jakie będą mogły tam funkcjonować – jako obiekty towarzyszące funkcji uzdrowiska. Teren ten został wyłączony z działalności przemysłowej i szkodliwej dla uzdrowiska typu składowisk odpadów czy stacje benzynowe. Tak opracowany dokument spełnił wszystkie wymogi umożliwiające uchwalenie nowego statutu uzdrowiska.
Projekt statutu był wcześniej analizowany przez komisję Ochrony środowiska, Zdrowia Rolnictwa i Leśnictwa oraz komisję Architektury, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i uzyskał ich pozytywną opinię.
Nie wniesiono głosów do dyskusji. Poddany pod głosowanie projekt powyższej uchwały został jednogłośnie podjęty przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXXI/268/2005 w sprawie uchwalenia statutu uzdrowiska Ustroń stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
B/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Przedstawiając projekt powyższej uchwały Burmistrz Miasta informował, że wcześniej dokonane zostały wszystkie wymagane procedury związane z przygotowaniem projektu planu do uchwalenia. Projekt planu był szczegółowo analizowany w komisjach Rady, następnie odbyło się spotkanie radnych z projektantami mające na celu omówienie ewentualnych uwag bądź wątpliwości radnych w przedmiocie wniosków mieszkańców zgłoszonych do planu , które ostatecznie nie zostały uwzględnione w projekcie tego planu a dalej w m-cu marcu br. zwołana została sesja Rady , z udziałem zainteresowanych mieszkańców.
Jak stwierdził Burmistrz tak uchwalony plan umożliwi osobom indywidualnym ora inwestorom sfinalizować wiele spraw , wcześniej niemożliwych do zrealizowania. Podejmując następnie głos projektant W.Tomczyk mówił o tym, że uchwalenie planu rozpocznie ostatni etap prac nad planem bowiem po stwierdzeniu przez Wojewodę jego zgodności z obowiązującymi przepisami i publikacji tej uchwały w Dzienniku Urzędowym plan zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń stanowić będzie akt prawa miejscowego będący podstawą do wydawania decyzji budowlanych.
W trakcie wcześniejszych prac i dyskusji nad projektem planu swoje stanowisko
w tej sprawie przedstawiły wszystkie komisje Rady podejmując ostatecznie pozytywną opinię, która poprzedzona była wnikliwą analizą całości materiału.
Dyskusji nie podjęto. Projekt powyższej uchwały został podjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXXI/269/2005 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
C/ zmiany uchwały Nr XXIX/254/2005 Rady Miasta Ustroń z dnia 2 marca 2005 roku w sprawie przyjęcia darowizny
Projekt powyższej uchwały miał charakter porządkowy i dotyczył zmiany numeracji księgi wieczystej dla nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa /Straż Graniczna/ wcześniej objętej wspólną księgą dla kilku nieruchomości. Jak informował Burmistrz w sprawie przejęcia tej nieruchomości na rzecz miasta została wcześniej podjęta stosowna uchwała Rady a ustalenie odrębnej dla niej numeracji pozwoli na podjęcie przez Starostwo dalszych czynności zmierzających do sfinalizowania darowizny.
Nie wniesiono uwag do treści uchwały zatem Przewodnicząca E,Czembor zarządziła głosowanie w wyniku którego powyższa uchwała podjęta została jednogłośnie przez 15-tu radnych uczestniczących w sesji.
Uchwała Nr XXXI/270/2005 w sprawie zmiany uchwały z dnia 2 marca 2005 roku w sprawie przyjęcia darowizny stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
D/ zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Katowice dotyczącej likwidacji Samodzielnego publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej szpitala im. prof. Emila Michałowskiego
Jak informował Burmistrz I.Szarzec projekt powyższej uchwały dotyczył sprawy nie związanej z naszym miastem jednak zgodnie z ustawą o ZOZ-ach w sytuacji zamierzonej likwidacji tego typu szpitala specjalistycznego konieczne jest uzyskanie w tej sprawie opinii samorządów tego województwa. Przedstawiając projekt uchwały do decyzji radnych Burmistrz wyraził opinię, że podjęte przez Katowice działania w kierunku unormowania spraw tego szpitala stanowią wyraz troski tamt. samorządu w przedmiocie zapewnienia dalszego funkcjonowania w tym mieście tego typu lecznictwa .
Dyskusji nie podjęto a projekt uchwały poddany pod głosowanie został podjęty jednogłośnie przez 15-tu radnych obecnych na sesji.
Uchwała Nr XXXI/271/2005 w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Katowice stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
5. Interpelacje
W okresie międzysesyjnym nie wniesiono pisemnych interpelacji.
Zwracając się do radnych Przewodnicząca E.Czembor umożliwiła przedstawienie
w tym punkcie porządku obrad pilnych spraw związanych z funkcjonowaniem miasta.
W pierwszej kolejności radny J.Zahraj informował o powtarzających się
„ podtopieniach „ kilku budynków na Dolnym Zawodziu w konsekwencji czego dochodzi tam do zanieczyszczenia studni z wodą pitną. W tej sytuacji mieszkańcy 10-ciu posesji zwrócili się do radnego z pytaniem o możliwość budowy w tej okolicy wodociągu miejskiego. Wnosząc o udzielenie w tej sprawie odpowiedzi radny informował o planowanym na najbliższą sobotę spotkaniu mieszkańców w tej sprawie.
Odpowiadając Naczelnik Wydziału IGG A.Siemiński informował o możliwości realizacji tego zadania przez miasto , przy finansowym współudziale zainteresowanych mieszkańców. Proponował aby w tej sprawie doprowadzić do wspólnego spotkania w celu przekazania niezbędnych informacji w zakresie udziału zainteresowanych w wykonaniu tego zadania.
Kilka spraw przedstawił Przewodniczący Zarządu Polana S.Figiel. Sprawy te związane były z realizowaną w Polanie budową drogi a dotyczyły m.in. uzupełnienia wiat na przystankach zdemontowanych wcześniej w trakcie realizowanych prac budowlanych. Tematy te przekazane zostały Marszałkowi w trakcie wspólnego wyjazdu z Burmistrzem do Urzędu Marszałkowskiego.
Następna sprawa związana była z ochroną zdrowia i środowiska. Przewodniczący S.Figiel mówił tutaj o konieczności natychmiastowego sprzątania żużlu po zimie bowiem , jak twierdził, nie usunięty na czas zostaje „zmielony pod kołami” samochodów, zanieczyszczając następnie powstałym pyłem, środowisko.
Burmistrz zgodził się z p.Figlem co do przyśpieszenia tempa prac porządkowych. Tutaj informował, że wprawdzie do usuwania żużlu przystąpiono natychmiast po zakończeniu zimy to jednak ilość żużlu użytego tej zimy jak i zła organizacja pracy Zakładu Usług Komunalnych wykonującego tę usługę spowodowały znaczne opóźnienia . Burmistrz wyraził nadzieję, że sytuacja ta znacznie się poprawi bowiem do sprzątania skierowane zostaną dwie ekipy oraz nowa maszyna czyszcząca. Burmistrz udzielił następnie odpowiedzi na pytanie radnego T.Dyrdy informując, że prace pozimowe realizowane są na podstawie przetargów obejmujących 3-letnie okresy. W pozostałych sprawach odpowiedzi udzielił Naczelnik A.Siemiński, który uczestniczył
w posiedzeniu Rady Budowy. Zgodnie z uzyskaną tam informacją wiaty na przystankach w Polanie zostaną ustawione w m-cu kwietniu br. Także w połowie kwietnia wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu w Polanie , w celu wykonania robót kontraktowych na skrzyżowaniu ulic 3 Maja z Katowicką II.
Nie uzyskano natomiast odpowiedzi w sprawie lokalizacji miejsc postojowych dla taksówek a realizatorzy stwierdzili , że sprawa ta ich nie dotyczy.
Z dalszych spraw ;
- radna H.Puchowska –Ryrych zwróciła się z wnioskiem do Naczelnik B.Jońca
w sprawie uporządkowania przez właściciela działki położonej w sąsiedztwie jej posesji. W tej sprawie radna interweniowała także w ubiegłym roku.
- przewodnicząca ZO Hermanice M.Cholewa wniosła o uporządkowanie placu zabaw i „podsypanie” miejsca w którym wcześniej znajdowała się płyta,
- przewodnicząca ZO K.Kukla w imieniu mieszkańców prosiła o zainstalowanie lampy przy garażach na os.Cieszyńskim natomiast A.Kozieł z ZO Zawodzie sygnalizował, że ul.Szpitalna jest brudna.
- radna K.Brandys postulowała o uporządkowanie wałów nadwiślańskich na odcinku od Nierodzimia do centrum i zwiększenie tam ilości koszy i ławek,
- radny W.Sliż sygnalizował o konieczności położenia kładki nad ciekiem wodnym przechodzącym przez szlak spacerowy na prawym brzegu Wisły, w odległości ok. 500 metrów od lipowieckiego mostu na rzece Wiśle.
Odpowiadając w sprawie oświetlenia garaży na os.Cieszyńskim Burmistrz sugerował by zainteresowani mieszkańcy temat ten zrealizowali we własnym zakresie.
6. Sprawy bieżące Rady Miasta
W tym punkcie Przewodnicząca E.Czembor przypomniała o obowiązku dostarczenia oświadczeń majątkowych za rok 2004 / termin do 28 kwietnia br./ i dokonania korekty oświadczeń z poprzedniego roku w nieprzekraczalnym terminie do wtorku 12 kwietnia br.
Ustalono także terminy następnej sesji Rady na dzień 28 kwietnia br. –
godz. 14,00 / temat – mieszkalnictwo/ oraz posiedzenia komisji koordynacyjnej
w dniu 25 kwietnia br. godz.15-ta.
7.Zakończenie
Wobec wyczerpania porządku obrad sesji Przewodnicząca E.Czembor podziękowała radnym oraz zaproszonym gościom uczestniczącym w obradach a następnie ogłosiła zamknięcie sesji.
Sesja zakończyła się o godz.15,15.
Prot. I.Hernik
Opublikował w BIP: | Administrator |
---|---|
Data opublikowania: | 13.04.2005 14:59 |
Ostatnio zaktualizował: | Administrator |
Data ostatniej aktualizacji: | 02.05.2005 09:27 |
Liczba wyświetleń: | 3 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.