05 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta Ustroń od właścicieli nieruchomości
RSSPL-Ustroń: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
2013/S 048-078176
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Miasto Ustroń
Rynek 1
Punkt kontaktowy: Urząd Miasta Ustroń
Osoba do kontaktów: Józef Kuczera
43-450 Ustroń
POLSKA
Tel.: +48 338579300
E-mail: zamowieniapubliczne@ustron.pl
Faks: +48 338579330
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.ustron.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy
regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi
publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu
innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Odbiór i
zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta Ustroń od właścicieli
nieruchomości
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu
nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: Miasto Ustroń
Kod NUTS PL225
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy
zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia
jest sukcesywne wykonywanie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu
odpadów komunalnych z terenu Miasta Ustroń od właścicieli nieruchomości na których
zamieszkują mieszkańcy oraz na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają
odpady komunalne.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90000000, 90513100, 90512000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.1.8)Części
To zamówienie
podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się
składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
1) Przedmiot
zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne wykonywanie usługi polegającej na
odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Miasta Ustroń od
właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz na których nie
zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
2) Charakterystyka Miasta Ustroń
a) Powierzchnia Miasta wynosi 5892 ha,
b) Liczba zameldowanych mieszkańców na dzień 28 stycznia 2013 r. wynosi 16148
osób
3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości
odpadów komunalnych przekazanych przez wszystkich właścicieli nieruchomości,
położonych w granicach administracyjnych miasta Ustroń
4) Orientacyjna masa odpadów odebranych w 2012 roku wyrażona w Mg:
- 15 01 01 – 35,00 Mg
- 15 01 02 – 73,00 Mg
- 15 01 07 – 208,00 Mg
- 16 02 13 – 0,03 Mg
- 17 04 05 – 2,00 Mg
- 17 01 01 – 201,00 Mg
- 19 12 01 – 46,00 Mg
- 20 01 01 – 4,00 Mg
- 20 01 02 – 8,00 Mg
- 20 01 03 – 44,00 Mg
- 20 01 39 – 3,00 Mg
- 20 02 01 – 300,00 Mg
- 20 03 01 – 7800,00 Mg
- 20 03 07 – 34,00 Mg
- 20 03 99 – 88,00 Mg
Łączna ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości:
8846,03 Mg/rok
5) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych z
następującą częstotliwością:
a) budynki jednorodzinne –dwa razy w miesiącu,
b) budynki wielorodzinne – dwa razy w tygodniu,
c) nieruchomości niezamieszkałe – co najmniej raz w tygodniu zgodnie z
harmonogramem ustalonym przez Zamawiającego. Harmonogram zostanie dostarczony
Wykonawcy przez Zamawiającego najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
6) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru selektywnie zebranych odpadów
(papieru, szkła białego, szkła kolorowego, metali, tworzyw sztucznych, odpadów
zielonych i biodegradowalnych) z następującą częstotliwością:
a) budynki jednorodzinne –raz w miesiącu,
b) budynki wielorodzinne – co najmniej raz na tydzień,
c) nieruchomości niezamieszkałe – co najmniej dwa razy w miesiącu zgodnie z
harmonogramem ustalonym przez Zamawiającego. Harmonogram zostanie dostarczony
Wykonawcy przez Zamawiającego najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
7) Wykonawca wykona i dostarczy wszystkim właścicielom nieruchomości czytelną
informację o dniach w których są odbierane odpady z danej nieruchomości z
uwzględnieniem dni wolnych od pracy. Informacje te należy dostarczyć na teren
nieruchomości najpóźniej 2 dni przed pierwszym odbiorem odpadów.
8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych segregowanych
(papieru, szkła białego, szkła kolorowego, metali, tworzyw sztucznych, odpadów
zielonych i biodegradowalnych) i niesegregowanych od właścicieli nieruchomości
położonych na terenie miasta Ustroń ze znormalizowanych pojemników lub worków.
Worki zostaną zakupione przez Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do
odbioru worków z miejsca ustalonego przez Zamawiającego na terenie miasta Ustroń.
9) Wykonawca zobowiązany jest do zostawienia przy odbiorze odpadów z
poszczególnych nieruchomości nowych worków na odpady komunalne segregowane na
wymianę w ilości i rodzaju zgodnymi z odebranymi.
10) Odbiór odpadów komunalnych realizowany będzie w dniach określonych w
harmonogramie poza godzinami od 20:00 wieczorem do 7:00 rano dnia następnego.
11) Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania 10 pojemników na przeterminowane
leki nie rzadziej niż raz na kwartał lub po zgłoszeniu przez Zamawiającego ich
przepełnienia. Wykaz aptek i przychodni, w których znajdują się pojemniki na
przeterminowane leki zostanie dostarczony Wykonawcy przez Zamawiającego w dniu
zawarcia umowy.
12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów
komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów
zielonych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych
wskazanych w „Planie gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014” dla
Regionu III oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do
instalacji odzysku
i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o
której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
13) Rozliczenie świadczonych usług, będących przedmiotem niniejszego zamówienia
odbywać się będzie po zakończeniu miesiąca, za który wystawiona będzie faktura,
z terminem płatności do 30 dni licząc od daty doręczenia prawidłowo wystawionej
faktury Zamawiającemu. Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie jako iloczyn podanej
w ofercie ceny jednostkowej za 1 Mg zebranych odpadów potwierdzonych w
sprawozdaniu comiesięcznym złożonym Zamawiającemu przez Wykonawcę. Do 15
każdego miesiąca Wykonawca ma obowiązek dostarczyć w formie elektronicznej
Zamawiającemu zestawienie w którym podana będzie ilość, rodzaj i jakość
odebranych odpadów komunalnych z poszczególnych nieruchomości. Wykonawca ma
obowiązek ważyć przed rozpoczęciem zbiórki samochody oraz po zakończeniu
zbiórki odpadów wszystkie odebrane odpady komunalne na legalizowanej wadze w
Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Ustroniu przy ul. Krzywej
oraz przekazywać dokumentację z pomiarów Zamawiającemu w sprawozdaniach
miesięcznych z załączonymi kopiami kart przekazania odpadu z RIPOK. Ważenie
winno być potwierdzone przez pracownika PSZOK.
14) Wykonawca ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu raz na tydzień (w
poniedziałek) informacji w formie elektronicznej monitorowania pracy pojazdów,
o której mowa w § 5 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11
stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) za tydzień
poprzedni.
15) Wykonawca ma obowiązek dostarczyć kontenery oraz odbierać odpady budowlane
od właścicieli nieruchomości lub z pojemników albo worków właściciela
nieruchomości - po wcześniejszym uzgodnieniu odbioru z właścicielem
nieruchomości.
16) Wykonawca ma obowiązek odbierać w zależności od potrzeb jednak nie rzadziej
niż raz w tygodniu odpady z Puntu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych
przy ul. Krzywej i z miejsca magazynowania odpadów zielonych przy ul.
Sportowej.
17) Dodatkowe obowiązki wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami
wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji
usługi wywozu,
b) zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, oraz
doprowadzenie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek
przepełnienia urządzeń, służących do gromadzenia odpadów,
c) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach gdy dojazd do punktów
zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony. W takich przypadkach
Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji
przedmiotu umowy,
d) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach
prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których
omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na
spotkania będą przekazywane Wykonawcy w formie elektronicznej lub faksem z co
najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem,
e) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób rzetelny, niepowodujący niepotrzebnych
przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego
minimum,
f) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za
szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z
realizacją przedmiotu umowy.
Szacunkowa wartość bez VAT: 680 910,58 EUR
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie
podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.7.2013. Zakończenie
31.12.2013
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Zamawiający żąda
wniesienia wadium
1) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 zł
(słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2) Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 60 dni.
2. Forma wadium
Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy PZP, w jednej lub
kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5
pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz.
730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
W przypadku wniesienia wadium przez Wykonawcę w formie innej niż pieniężna
dokument gwarancji lub poręczenia powinien zawierać zobowiązanie gwaranta lub
poręczyciela do: „zapłacenia kwoty w wysokości odpowiadającej wysokości wadium
na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż
Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy PZP lub
pełnomocnictw, chyba ze udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego
stronie.”
3. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium
1) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto
bankowe o numerze 15 1050 1070 1000 0001 0250 7308 w ING Bank Śląski S.A. o /
Bielsko – Biała – z dopiskiem: „Wadium – Odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych z terenu Miasta Ustroń od właścicieli nieruchomości”.
2) Do oferty należy dołączyć kopie polecenia przelewu poświadczoną za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę składającego ofertę.
3) Uwaga! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy
środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia
ofert, tj. przed godziną 10:00 w dniu 22 kwietnia 2013 r.
4) W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie innej niż pieniężna
zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu
poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert, tj. przed
godziną 10:00 w dniu 22 kwietnia 2013 r. Dokument może zostać dołączony do
oferty lub może zostać złożony w oddzielnej kopercie w siedzibie Zamawiającego
w Ustroniu przy ul. Rynek 1 pok. nr 8 (Kasa Urzędu Miasta Ustroń) przed upływem
terminu wyznaczonego do składania ofert.
4. Skutek nie wniesienia wadium
Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w specyfikacji
zostanie wykluczony z postępowania (jego oferta zostanie odrzucona).
5. Zwrot wadium
Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1,
ust.1 a, ust. 2 ustawy PZP.
6. Utrata wadium
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP nie
złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy PZP lub
pełnomocnictw, chyba ze udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego
stronie.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) jest
zobowiązany najpóźniej w dniu zawarcia umowy wnieść zabezpieczenie należytego
wykonania umowy w wysokości 2% ceny całkowitej podanej w ofercie (łącznie z
podatkiem VAT)
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Rozliczenie między
stronami następować będzie za okresy miesięczne.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Zamawiający dopuszcza
złożenie oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia . Zamawiający zobowiązuje grupę Wykonawców, której zostanie
udzielone zamówienie do zawarcia i przedstawienia mu umowy regulującej ich
współpracę.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia
podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i
formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: I. Wykonawcy
ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22
ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik
nr 2a do SIWZ;
II. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawca wraz z ofertą przedłoży:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego dla miasta Ustroń w
zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w
zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia,
b) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska (wymaganym zgodnie z
art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i
elektronicznym),
c) zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27
kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243
ze zm.).
III. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą podlegać
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia wraz z ofertą należy dołączyć:
1. oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24
Ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2b
do SIWZ;
2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert;
3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert;
7. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert;
8. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w
art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do
grupy kapitałowej - wzór listy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ;
9. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i
11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego
albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w
przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich
zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed
notariuszem.
10. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2, 3, 4, 6
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
11. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5. i 7.
składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca
zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
12. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
pkt.10 i 11, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym
określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem,
wystawionych nie wcześniej niż w terminie właściwym dla dokumentu zastępowanego
oświadczeniem.
13. W przypadku oferty składanej przez wykonawców występujących wspólnie,
dokumenty, o których mowa w pkt.
2–12, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie.
Uwaga w/w dokumenty winny potwierdzać spełnianie poszczególnych warunków na
dzień składania ofert.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i
formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi
wykazać że:
a) Dysponuje lub będzie dysponował środkami finansowymi na realizację usług
objętych zamówieniem w wysokości 350 000,00 zł, bez uwzględnienia zobowiązań z
tytułu innych zamówień,
b) Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 150
000,00 zł.
W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
1. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy lub podmiotu, na którego zdolnościach finansowych Wykonawca polega,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2. opłacona polisa na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150 000,00 zł, a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150
000,00 zł.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i
formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku:
Wykonawca musi udokumentować, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy,
to w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie usługi o charakterze podobnym
do przedmiotu zamówienia (usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych
zmieszanych i zbieranych selektywnie z nieruchomości) za łączną kwotę 500
000,00 zł brutto. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie
załącznika nr 3 do SIWZ – wykaz usług oraz dowodów, że usługi te zostały
wykonane lub są wykonywane należycie.
W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
- wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem
dowodów, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie – wzór
wykazu stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług ciągłych
poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert,
b) oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w
lit a).
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w
„wykazie usług – zał. nr 3 do SIWZ” zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie
ma obowiązku przedkładania powyższych dowodów.
2. Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia;
Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponować w pełni sprawnymi
jednostkami sprzętu:
a) Pojazd przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych – co
najmniej 2 sztuki,
b) Pojazd przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych
– co najmniej 2 sztuki,
c) Pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej – co najmniej 1
sztuka.
Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 4
do SIWZ - wykaz sprzętu.
W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych
wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie
dysponowania tymi zasobami – wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ;
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi
zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz
kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie
aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZP.271.1.05.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
22.4.2013 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od
ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 22.4.2013 -
11:00
Miejscowość:
Urząd Miasta Ustroń, 43-450 Ustroń ul. Rynek 1. lokal nr 1
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o
charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: Październik 2013
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy
projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
Zamawiający przewiduje
możliwości udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50%
wartości zamówienia podstawowego.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na
temat terminów składania odwołań: 1) W toku postępowania o udzielenie zamówienia
przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.
759 z późn. zm.) – odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej i skarga do sądu
okręgowego wnoszone w sposób i w terminach określonych w Ustawie.
2) Środki ochrony prawnej określone w w/w dziale VI przysługują Wykonawcom, a
także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego
zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez
Zamawiającego przepisów Ustawy.
3) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli
korzystano ze środków, o których mowa w art. 27 ust. 2 Ustawy, albo w terminie
15 dni – jeżeli korzystano z innych środków.
4) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia
publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5) Odwołanie wobec czynności innej niż określone powyżej wnosi się w terminie
10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności
można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego
wniesienia.
6) Jeżeli Zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia
o udzieleniu zamówienia;
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
6.3.2013
Opublikował w BIP: | Józef Kuczera |
---|---|
Data opublikowania: | 08.03.2013 09:53 |
Ostatnio zaktualizował: | Józef Kuczera |
Data ostatniej aktualizacji: | 06.06.2013 12:12 |
Liczba wyświetleń: | 2 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.