Utrzymanie zieleni - wycinka drzew i krzewów na terenie Miasta Ustroń
RSSOGŁOSZENIE O KONKURSIE OFERT
nr ZP.271.3.22.2025
Burmistrz Miasta Ustroń ul. Rynek 1, 43-450 Ustroń
zaprasza do złożenia ofert w konkursie pn.:
Utrzymanie zieleni - wycinka drzew i krzewów na terenie Miasta Ustroń
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie wycinki drzew i krzewów na terenie Miasta Ustroń, które posiada status uzdrowiska w granicach administracyjnych miasta.
Zakres prac obejmuje w szczególności:
- wycięcie drzew lub krzewów,
- odcięcie gałęzi od dłużyc,
- wywóz urobku z miejsca wycinki,
- uprzątnięcie gałęzi i liści po wykonanych pracach,
- zrębkowanie,
- unieszkodliwienie odpadów zgodnie z ustawą o odpadach.
Wywiezienie urobku z miejsca wycinki polega na:
- gałęzie drobne, są własnością Wykonawcy i zostaną przewiezione i zagospodarowane zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.) na koszt Wykonawcy,
- grubizna: drewno pochodzące z wycinki (dłużyce) należy posegregować na:
- drewno ponadgabarytowe tzn. użytkowe o obwodzie powyżej 100 cm i pociąć go na mniejsze odcinki ok. 100 cm,
- drewno pełnowartościowe o obwodzie do 100 cm i pociąć go na mniejsze odcinki ok. 100 cm,
- sękate lub spróchniałe tzn. opałowe o obwodzie powyżej 35 cm i pociąć go na mniejsze odcinki ok. 40 cm,
- załadunek w miejscu wycinki i wyładunek w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - tj. w granicach administracyjnych Miasta Ustroń - drewna pociętego na odcinki o długości nie większej niż 100 cm wraz z ułożeniem go w stosy,
- cały urobek Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu na teren przez niego wskazany.
Krzewy należy ścinać tuż przy ziemi tak, aby karcze nie były wyższe niż 5 cm od linii podłoża. Karcze po usuniętych krzewach nie podlegają usunięciu. Teren wycinki drzew należy uprzątnąć z odciętych gałęzi lub krzewów wraz z pozostałościami po przeprowadzonej wycince. Drewno pozostałe po wycince zostanie przekazane według Zarządzenia nr 171/2018 Burmistrza Miasta Ustroń z dnia 23 maja 2018 r. W przypadku stwierdzenia w trakcie wykonywania wyżej opisanych prac, gniazd lęgowych ptaków należy odstąpić od usunięcia drzew, gdyż okres lęgowy ptaków zgodnie z art. 52 ust. 2 pkt. 2 ustawy o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1478 z późn. zm.) trwa od 1 marca do 15 października. Płatność zostanie w tym przypadku pomniejszona o kwotę za usunięcie poszczególnych drzew.
Wykaz prac będzie przekazywany na podstawie zleceń cząstkowych e-mailem w czasie obowiązywania umowy, zgodnie z zasadą konieczności prac i ich pilnością.
Termin realizacji zleceń cząstkowych wynosi do 14 dni od dnia otrzymania zlecenia, obejmującego do 20 pozycji dotyczących wycinki drzew lub krzewów. Po usunięciu drzew lub krzewów do Wykonawcy należy oszacowanie ilości pozyskanego drewna z wycinki. Po wykonaniu zlecenia Wykonawca winien jest powiadomić Zamawiającego o zakończeniu prac. Odbiór prac nastąpi do 7 dni od daty powiadomienia Zamawiającego o zakończeniu robót, co zostanie udokumentowane protokołem odbioru prac i będzie podstawą do wystawienia faktury przez Zamawiającego.
Należy wziąć pod uwagę, że przedmiotowe prace mogą odbywać się w utrudnionych warunkach tj.:
- przy odbywającym się ruchu ulicznym,
- w ciągach komunikacyjnych,
- przy występującej kolizji z obiektami budowlanymi i urządzeniami technicznymi,
- wycinka drzew niebezpiecznie pochylonych, trudnych do usunięcia ze względu na sąsiedztwo innych drzew, istniejącej zabudowie mieszkalnej lub istniejących obiektach budowlanych oraz liniach energetycznych.
W przypadku prac w warunkach utrudnionych należy uwzględniać także koszt uzyskania zezwoleń i wyłączeń koniecznych do wykonania zleconych prac, które to uzgodnienia obciążają Wykonawcę.
Formularze zawierające informacje o sposobie przygotowania oferty można odebrać osobiście w siedzibie Zamawiającego, biuro nr 1A w godzinach od 7:30 do 14:30, drogą elektroniczną lub bezpośrednio ze strony internetowej www.ustron.bip.info.pl
Osoby uprawnione do kontaktów z wykonawcami:
- w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia: Natalia Kowalik, Angelika Sikora
- w sprawach procedury konkursowej: Józef Kuczera
Adres poczty elektronicznej e-mail do kontaktu z Zamawiającym: zamowieniapubliczne@ustron.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 28.11.2025 r.
Koperta powinna być odpowiednio oznaczona:
Konkurs ZP.271.3.22.2025 – Utrzymanie zieleni - wycinka drzew i krzewów
na terenie Miasta Ustroń
Zamkniętą kopertę, zawierającą ofertę, należy złożyć w biurze podawczym (biuro nr 2) Urzędu Miasta Ustroń, 43-450 Ustroń ul. Rynek 1, w terminie do dnia 18.02.2025 r. do godz. 8:00.
Kryteria porównania i oceny ofert:
W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria – przypisując im odpowiednio wagę procentową:
- cena ofertowa - 100 %
Liczbę punktów wg kryterium ceny ofertowej oblicza się zgodnie z wzorem: P = Cn / Cob x 100
gdzie:
Cn - najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
Cob – cena zaoferowana w ofercie badanej
Uwaga:
Niniejsze ogłoszenie o konkursie ofert nie stanowi żadnego zobowiązania ze strony Zamawiającego - Miasta Ustroń. Takie zobowiązanie powstaje dopiero z chwilą zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą. Zamawiający może do momentu zawarcia umowy zrezygnować z wykonania zamówienia lub odwołać postępowanie o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny, a oferenci nie mają w takiej sytuacji prawa do żadnego odszkodowania lub innego roszczenia do Zamawiającego. W opisanej sytuacji oferenci zostaną poinformowani o decyzji Zamawiającego poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej www.ustron.bip.info.pl
Informacja dotycząca RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Ustroń, 43-450 Ustroń, Rynek 1 tel. +48338579300, fax +48338579330,
- administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo1@uodo.ustron.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie konkursu ofert o wartości nie przekraczającej 130.000 zł netto zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta Ustroń Nr 14/2021 z dnia 18 stycznia 2021r w sprawie systemu udzielania zamówień, w tym zamówień publicznych dla Miasta Ustroń i gminnych jednostek organizacyjnych,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia),
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 928 z późn. zm.) informuję o ustaleniu zarządzeniem nr 318/2024 Burmistrza Miasta Ustroń z dnia 30 września 2024 roku wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miasta Ustroń.
Treść procedury jest do wglądu w biurze Urzędu Stanu Cywilnego (pokój nr 1 na parterze Urzędu Miasta) oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Ustroń.
Ustroń, dnia 10.02.2025 r.
Opublikował w BIP: | Józef Kuczera |
---|---|
Data opublikowania: | 10.02.2025 08:41 |
Ostatnio zaktualizował: | Józef Kuczera |
Data ostatniej aktualizacji: | 26.02.2025 08:19 |
Liczba wyświetleń: | 3 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.