W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Organizowanie masowych imprez artystycznych i rozrywkowych

RSS

ORGANIZOWANIE MASOWYCH IMPREZ ARTYSTYCZNYCH I ROZRYWKOWYCH

Podstawy prawne:

- Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.).

- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr. 62, poz. 504.).


Termin załatwienia:

Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów. Jednak w przypadku wydania decyzji negatywnej powinna ona być doręczona w terminie 14 dni od daty złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.


Wymagane dokumenty:

Organizowanie masowych imprez artystycznych lub rozrywkowych, podczas których w obiekcie zamkniętym przebywać będzie 300 osób, a na terenie otwartym do 1000 osób, wymaga zawiadomienia urzędu miasta lub gminy właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia tej imprezy.

Zawiadomienie o imprezie artystycznej lub rozrywkowej powinno być złożone nie później niż 30 dni przez planowanym terminem jej rozpoczęcia.

Zawiadomienie powinno zawierać:

1)      imię i nazwisko lub nazwę podmiotu organizującego imprezę artystyczną lub rozrywkową, siedzibę i adres do korespondencji;

2)      rodzaj i charakter imprezy;

3)      miejsce, datę, godzinę rozpoczęcia, planowy czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników;

4)      określenie planowanych środków służących zapewnieniu bezpieczeństwa uczestnikom i wykonawcom

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o zakazie odbycia masowej imprezy artystycznej lub rozrywkowej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 3 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie od decyzji podlega rozpoznaniu w terminie 7 dni od dnia wniesienia odwołania.

Niewydanie decyzji w terminie oznacza zgodę na odbycie imprezy.


Opłaty:

Zawiadomienie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł., a za każdą stronę załącznika w wysokości 50 gr.

Uwagi:

Obowiązki organizatora imprezy w zakresie bezpieczeństwa tej imprezy reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 120, poz. 1298).

Załączniki:

Opublikował w BIP: Administrator, załącznik z migracji
Liczba pobrań: 0
Opublikował w BIP: Administrator, załącznik z migracji
Liczba pobrań: 0
Opublikował w BIP: Magdalena Kozłowska
Data opublikowania: 11.03.2010 12:08
Ostatnio zaktualizował: Magdalena Kozłowska
Data ostatniej aktualizacji: 11.03.2010 12:11
Liczba wyświetleń: 4

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.