Podstawowe zadania Straży Miejskiej
RSSDo podstawowych zadań Straży Miejskiej należy:
a) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
b) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
c) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie w miarę możliwości świadków zdarzenia,
d) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
e) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
f) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
g) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
h) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
i) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy,
j) dokumentowanie czynów zabronionych w postaci protokołów przesłuchania świadka oraz protokołów przesłuchania sprawców wykroczeń, w związku ze sporządzaniem wniosków o ukaranie do Sądu Rejonowego,
k) przeprowadzanie kontroli prawidłowości parkowania pojazdów,
l) przeprowadzanie kontroli posesji miejskich w zakresie utrzymania porządku i czystości,
m) przeprowadzanie kontroli posesji prywatnych w zakresie utrzymania porządku i czystości w szczególności miejsc palenisk opałem oraz sposobu wywozu nieczystości stałych i ciekłych z terenu posesji, a także właściwego dokumentowania wspomnianych czynności,
n) przeprowadzanie innych kontroli wynikających z przepisów prawa na podstawie szczegółowych upoważnień,
o) prowadzenie monitoringu wizyjnego Miasta,
p) zabezpieczenie i nadzorowanie - we współpracy z siłami ratowniczymi - rejonów nadzwyczajnie zagrożonych,
r) ścisła współpraca z Wydziałami Urzędu Miasta oraz jednostkami i spółkami miejskimi,
s) współpraca z Komisariatem Policji w Ustroniu oraz Jednostką Ratowniczo Gaśniczą Komendy Straży Pożarnej w Cieszynie .
Wytworzył: | administrator |
---|---|
Data wytworzenia: | 25.06.2025 |
Opublikował w BIP: | Krzysztof Raszpla |
Data opublikowania: | 25.06.2025 11:47 |
Ostatnio zaktualizował: | Krzysztof Raszpla |
Data ostatniej aktualizacji: | 25.06.2025 11:53 |
Liczba wyświetleń: | 6 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.