Zadania Wydziału Prawnego
ZADANIA WYDZIAŁU PRAWNEGO
- Do zadań Wydziału Prawnego należy świadczenie pomocy prawnej na rzecz Burmistrza Miasta, Urzędu Miasta, jednostek budżetowych Miasta Ustroń, instytucji kultury, które zawarły umowę z Centrum Usług Wspólnych w Ustroniu na wspólną obsługę oraz Rady Miasta, w tym w szczególności:
- Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych, w tym zarządzeń oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady sesji Rady Miasta,
- Nadzór nad stosowaniem przepisów kodeksu postępowania administracyjnego przez pracowników Urzędu w trakcie załatwiania spraw,
- Opiniowanie pod względem zgodności z prawem projektów umów i porozumień,
- Prowadzenie zastępstwa sądowego w charakterze pełnomocnika,
- Wydawanie opinii prawnych na pisemny wniosek, po przedłożeniu niezbędnych dokumentów potwierdzających opisany stan faktyczny i zawierających wskazane wątpliwości prawne. Wzór pisemnego wniosku o wydanie opinii prawnej określony jest
- w drodze odrębnego zarządzenia Burmistrza Miasta,
- Weryfikacja pod względem formalno-prawnym przygotowywanych przez spółki, których wspólnikiem jest Miasto Ustroń projektów protokołów i uchwał zgromadzenia wspólników,
- Sporządzanie projektów uchwał zgromadzenia wspólnika w spółkach, których wspólnikiem jest Miasto Ustroń w zakresie zasad wynagradzania członków organów spółek.
- Pracą Wydziału Prawnego kieruje Naczelnik, który pełni rolę koordynatora pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych, przy czym radcy prawni podlegają bezpośrednio Burmistrzowi Miasta.
Opublikował w BIP: | Administrator |
---|---|
Data opublikowania: | 11.08.2003 13:24 |
Ostatnio zaktualizował: | Administrator |
Data ostatniej aktualizacji: | 01.04.2019 14:16 |
Liczba wyświetleń: | 2 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.