Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku wielorodzinnego wraz z termomodernizacją przy ul. Daszyńskiego 54”
RSSUstroń, dnia 24.09.2021 r.
ZAMAWIAJĄCY:
MIASTO USTROŃ
ul. Rynek 1,
43-450 Ustroń
NIP 548-240-74-34
tel. (+48) 338 579 300
OGŁOSZENIE O KONKURSIE OFERT nr ZP.271.3.36.2021
pn.
Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku wielorodzinnego wraz z termomodernizacją przy ul. Daszyńskiego 54”
Projekt „Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne w Ustroniu przy ulicy Daszyńskiego 54”, w ramach poddziałania POIS.01.07.01 - Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych w województwie śląskim, działania POIS.01.07.00 - Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego oś priorytetowa POIS.01.00.00 - Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020
Instytucja Wdrażająca : Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Katowicach, ul. Plebiscytowa 19
Rodzaj zamówienia: usługi
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
71521000-6 Usługi nadzorowania placu budowy
71700000-5 Usługi nadzoru i kontroli
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją
- NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
MIASTO USTROŃ
ul. Rynek 1,
43-450 Ustroń
- NAZWA I ADRES INWESTYCJI
Nazwa: „Przebudowa budynku wielorodzinnego wraz z termomodernizacją przy ul. Daszyńskiego 54”
Adres: 43-450 Ustroń ul. Daszyńskiego 54, działka: 72/5 obręb ewidencyjny Ustroń.
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku wielorodzinnego wraz z termomodernizacją przy ul. Daszyńskiego 54” – zlokalizowanego przy ul. Daszyńskiego 54 w Ustroniu, na terenie działki nr 72/5. Inspektor Nadzoru będzie zobowiązany prowadzić nadzór nad robotami, których szczegółowy zakres określa dokumentacja projektowa zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego pod linkiem: https://ustron.bip.info.pl/dokument.php?iddok=22229&idmp=1410&r=r
Zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego:
- pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z postanowieniami Decyzji pozwolenia na budowę, przepisami polskiego prawa, w szczególności Ustawy Prawo Budowlane;
- przygotowanie i kompletowanie dokumentów niezbędnych do rozliczenia Umowy, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót.
Dla wykonania przedmiotu zamówienia jest wymagany następujący skład:
- osoba pełniąca funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
- osoba pełniąca funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej;
- osoba pełniąca funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
- osoba pełniąca funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
Podstawowym zadaniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z Ustawa Prawo Budowlane, jest efektywne nadzorowanie budowy. Zadania Inspektorów Nadzoru obejmują w szczególności następujące czynności:
- zapoznanie się z przekazaną przez Zamawiającego wszelką dokumentacją dotyczącą Inwestycji i Przedmiotu zamówienia;
- udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy oraz wszelkich odbiorach częściowych i odbioru końcowego w sposób zgodny z zapisami umowy;
- reprezentowanie Zamawiającego na budowie;
- sprawdzanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;
- kontrola stanu technicznego wygrodzenia terenu budowy i zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich na teren budowy;
- przeprowadzenie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających, m.in.: prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństwa i zdrowia, jakości używanych materiałów, itp.;
- sprawdzanie jakości wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
- czynne uczestnictwo w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego, przynajmniej raz w tygodniu. Inspektor będzie odpowiedzialny za egzekwowanie ustaleń na naradach oraz spisanie notatki ze spotkania wraz z dostarczeniem w/w notatki Wykonawcy oraz Zamawiającemu w terminie do 24 godzin od jej spisania;
- sprawdzanie i odbiór robót zanikających lub ulegających zakryciu;
- monitorowanie postępu rzeczowego robót;
- kontrola i dostarczenie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi i innych dokumentów związanych z wykorzystywanymi /wbudowanymi materiałami w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów, wyrobów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania na terenie Polski, opracowanych w języku polskim;
- powiadamianie Wykonawcy robót i Zamawiającego o wykrytych wadach wykonanych robót budowlanych wraz z określeniem zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia tych wad, a następnie dokonania odbioru wykonanych robót usuwających wady;
- sprawdzenie poprawności przedstawionych dokumentacji powykonawczych i przekazanie ich Zamawiającemu;
- w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, nieprzewidzianych umową zawartą z Wykonawcą robót, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego oraz przygotować i przedstawić do zatwierdzenia Zamawiającemu stosowny protokół konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, wraz z niezbędnymi kosztorysami;
- w przypadku robót zaniechanych Inspektor Nadzoru przedstawi ich kosztorys;
- uczestnictwo w okresie gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zmawiającego, potwierdzenie usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwo w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia; bezpłatny udział w przeglądach gwarancyjnych, wizjach stwierdzonych usterek i wad do czasu ich usunięcia przez okres gwarancji zadeklarowanej przez Wykonawcę;
- udokumentowanie realizacji robót, w szczególności robót zanikowych w formie zdjęciowej i co najmniej raz w tygodniu przekazanie je Zamawiającemu;
- przygotowanie i kompletowanie dokumentów niezbędnych do rozliczenia Umowy, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót;
- bieżąca kontrola dziennika budowy.
- INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z OFERENTAMI
- W prowadzonym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Oferentami odbywać się może za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, za pomocą poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3.
- W przypadku przesyłania oświadczeń, wniosków, zawiadomień i informacji za pomocą poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie powinna potwierdzić fakt ich otrzymania.
- Forma pisemna zastrzeżona jest dla złożenia oferty wraz z załącznikami składanymi z ofertą.
- Do kontaktowania się z Oferentami upoważniony jest Józef Kuczera, e-mail: zamowieniapubliczne@ustron.pl w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 07:30 – 15:30.
- SKRÓCONY OPIS INWESTYCJI
Przedmiotem Inwestycji jest przebudowa i rozbudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z przeznaczeniem na lokale komunalne, zlokalizowanego przy ul. Daszyńskiego 54 na działce nr 72/5 w Ustroniu, znajdującego się w gminnej ewidencji zabytków Miasta Ustroń.
W ramach robót budowlanych należy wykonać:
- roboty remontowo-budowlane budynku w tym izolację poziomą (iniekcję krystaliczną),
- kotłownię gazową wraz z wewnętrzną instalacja gazową, instalację centralnego ogrzewania, instalację wody zimnej i ciepłej,
- wymianę przyłącza kanalizacji sanitarnej,
- wewnętrzną instalację kanalizacji sanitarnej,
- przyłącze kanalizacji deszczowej budynku,
- instalacje elektryczne i słaboprądowe,
- parking z przyłączeniem kanalizacji deszczowej i dojazdem do budynku.
- OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających na realizację przedmiotu zamówienia.
- TERMIN REALIZACJI UMOWY
- Przewidziany termin realizacji usługi: od dnia zawarcia umowy do dnia ostatecznego rozliczenia inwestycji stanowiącej przedmiot nadzoru - planowany termin zakończenia inwestycji: 18.11.2022 r.
- Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany terminu wykonania umowy, jeżeli konieczność wprowadzania takich zmian wynika z następujących okoliczności:
- wystąpienia okoliczności powodujących opóźnienie w wykonaniu umowy o roboty budowlane nr ZP.272.1.18.2021,
- opóźnienia w wykonaniu umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
- opóźnienia w wykonaniu umowy z powodu siły wyższej.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają warunki dotyczące:
- posiadania wiedzy i doświadczenia;
- są zdolni do wykonania usługi;
- OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW
- wiedza i doświadczenie
- Zamawiający wymaga spełniania poniższego warunku:
- wykazania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie realizacji co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy nad robotami budowlanymi polegającymi na wykonaniu przebudowy obiektu budowlanego (w tym kompletnej rozbiórce istniejącej konstrukcji nośnej obiektu budowlanego) lub budowy nowego obiektu budowlanego o wartości co najmniej 1 250 000 zł brutto. Realizacja usług winna być potwierdzona referencjami lub innym dokumentem potwierdzającym należyte wykonanie usługi;
Referencje lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie wykazanych usług winien być załączony do oferty. Dokumentami, o których mowa powyżej są dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze oferent nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, bądź oświadczenie oferenta o należytym wykonaniu wykazanych usług ze wskazaniem danych podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane. W przypadku złożenia oświadczenia Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane. W sytuacji braku potwierdzenia wykonania usługi u wskazanego podmiotu, warunek pozostanie niespełniony.
- Zdolność do wykonania usługi
Wymaga się aby inspektor nadzoru inwestorskiego był specjalistą branży konstrukcyjno-budowlanej lub dysponował osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia.
Kwalifikacje i umiejętności: wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, członkostwo we właściwej izbie samorządu zawodowego, potwierdzone opłaconym obowiązkowym ubezpieczeniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji i ubezpieczenia winny być kserokopie dokumentów poświadczających ich posiadanie.
Doświadczenie zawodowe: doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy i/lub inspektora nadzoru inwestorskiego - minimum 3 lata.
Dokumenty poświadczające doświadczenie zawodowe w formie oświadczenia (wzór stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o konkursie ofert) wraz z wykazem wykonywanych usług (wzór stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie ofert) powinny być załączone do oferty.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
Gdziekolwiek mowa o doświadczeniu zawodowym należy przez to rozumieć okres pełnienia sprecyzowanych funkcji od daty uzyskania stosownych usprawnień do daty składania oferty przez oferenta.
- WYKLUCZENIA ORAZ INFORMACJA O ZAKAZIE POWIĄZAŃ
Zamawiający ma prawo do wykluczenia z postępowania Oferentów, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu. Wykluczenie Oferenta będzie jednoznacznie z odrzuceniem złożonej przez niego oferty. Wykluczone zostaną również podmioty powiązane Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Zamawiający nie udzieli zamówienia podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo.
- Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonywującymi w jej imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego, polegające na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zamawiający uzna, że Oferent spełnia warunek dotyczący braku powiązań osobowych i kapitałowych, jeżeli Oferent złoży oświadczenie zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
- ZGŁASZANIE PYTAŃ I WĄTPLIOWŚCI
Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące prowadzonego postępowania należy kierować na adres Zamawiającego:
Bezpośrednio:
Urząd Miasta Ustroń
ul. Rynek 1,
43-450 Ustroń
Lub
Za pomocą poczty elektronicznej na adres: zamowieniapubliczne@ustron.pl
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia o konkursie ofert. Ogłoszenia o konkursie ofert oraz wszystkie zmiany upublicznione zostaną na stronie www. Bazy Konkurencyjności https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ (serwis BK2021) oraz na stronie internetowej https://ustron.bip.info.pl . Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
- TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Oferent pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- OPIS SPOSOBU SKŁADANIA OFERT
Przygotowanie i sposób złożenia oferty
- Oferta musi obejmować całość zamówienia i musi być sporządzona zgodnie z wymogami zawartymi w ogłoszeniu o konkursie ofert;
- Oferent może złożyć tylko jedną ważną ofertę;
- Do oferty powinny być dołączone wszystkie dokumenty i oświadczenia wskazane w ogłoszeniu o konkursie ofert oraz formularz oferty;
- Oferta oraz załączniki do oferty muszą być sporządzone w języku polskim, pisemnie na papierze, muszą być podpisane przez Oferenta w taki sposób aby możliwe było odczytanie podpisu (podpis może być uzupełniony pieczątką);
- Każda poprawka w ofercie musi być podpisana lub zaparafowana przez osobę/y/ podpisującą/e/ ofertę;
- Upoważnienie do podpisywania oferty musi być załączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów dołączonych przez Oferenta;
- Kopie wymaganych dokumentów, winny być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez upoważnionego/ych przedstawiciela/li Oferenta.
- Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta lub osobę uprawnioną, opatrzone datą i czytelnym podpisem lub podpisem nieczytelnym opatrzonym imienną pieczątką, dopuszcza się złożenie kompletu powyższych dokumentów w formie elektronicznej (skan kompletnej, podpisanej oferty);
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Oferent;
- W przypadku osobistego dostarczenia oferty, dostarczenia przez posłańca lub za pośrednictwem Poczty Polskiej, ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w godzinach pracy Zamawiającego. Koperta musi zostać opatrzona – imieniem i nazwiskiem (nazwą/firmą), adresem (siedzibą) oraz numerem telefonu. Koperta oznaczona musi być napisem: „Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku wielorodzinnego wraz z termomodernizacją przy ul. Daszyńskiego 54”.
- W przypadku wysłania oferty za pomocą poczty elektronicznej, oferta musi stanowić skan spełniający wymagania formy papierowej. W tytule wiadomości zawierającej ofertę należy wpisać: Oferta na usługę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, natomiast w treści maila należy wpisać imię i nazwisko (nazwa/firma), adres (siedziba) oraz numer telefonu.
Zmiana i/lub wycofanie oferty
Oferent może zmienić lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub o wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert.
Powiadomienie powinno być opatrzone nazwą przedmiotu zamówienia, opieczętowane i dostarczone w zamkniętej kopercie oznaczonej dodatkowo napisem „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
Po wycofaniu oferty wcześniejszej oferent może dokonać złożenia kolejnej oferty. Oferta wycofana nie podlega ocenie ofert.
- MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
Termin:
Termin składania ofert upływa wraz z dniem 04.10.2021 r. o godz. 10:00. Liczy się data rzeczywistego wpływu oferty do siedziby Zamawiającego bądź na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego lub zamieszczenia na Bazie Konkurencyjności.
Miejsce:
Ofertę należy dostarczyć w wersji papierowej do siedziby Zamawiającego na adres:
Urząd Miasta Ustroń
ul. Rynek 1
43-450 Ustroń
Biuro podawcze (nr 2)
Lub
w wersji elektronicznej (skan oferty) na adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ustron.pl zgodnie ze wskazanym terminem składania ofert.
Lub
W wersji elektronicznej poprzez portal internetowy Baza Konkurencyjności Funduszy Europejskich https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl, przez dodanie oferty do opublikowanego ogłoszenia Zamawiającego; dodawane załączniki powinny być w postaci skanu, podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
- OPIS SPOSOBU OCENY OFERT
- Obowiązującym rodzajem wynagrodzenia jest ryczałt. Oferent nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w trakcie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru i kosztu pracy, w szczególności gdy wykonanie usługi ulegnie wydłużeniu lub niezbędne będą prace dodatkowe lub zamienne.
- Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania ogłoszenia o konkursie ofert oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Oferent z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji usługi, w tym również koszty związane z zabezpieczeniem materiałów i środków niezbędnych do wykonania zamówienia oraz wszelkie formalności administracyjne i inne.
- Cena musi być wyrażona w polskich złotych, liczbowo, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Oferowana cena musi zawierać cenę brutto z wyszczególnieniem składowej ceny netto i podatku VAT. Prawidłowe ustalenie stawki należytego podatku VAT od towarów i usług należy do obowiązków Oferenta, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Zastosowanie przez Oferenta stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnej z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty. W przypadku Oferenta niepodlegającemu opodatkowaniu podatkiem VAT, Oferent wskazuje cenę oferty w postaci kwoty brutto brutto wraz z wyszczególnieniem kwot stanowiących wynagrodzenie netto oraz koszty zleceniodawcy i zleceniobiorcy.
- Oferent musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W razie wątpliwości przyjmuje się, iż Oferent podejmuje się wszystkich czynności objętych przedmiotem niniejszego zamówienia.
- INFORAMCJE DOTYCZĄCE WALUTY ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A OFERENTEM
Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w walucie polskiej, w złotych (PLN).
- KRYTERIA, JAKIMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY
- Zamawiający uzna ofertę za spełniającą wymagania i przyjmie ją do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- oferta co do treści spełnia wymagania określone w ogłoszeniu o konkursie ofert;
- z liczby i treści złożonych dokumentów wynika, że Oferent spełnia warunki formalne określone w ogłoszeniu o konkursie ofert;
- złożone oświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione;
- oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.
- Oferta niespełniająca wymagań zostanie odrzucona. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyjaśnienia i uzupełniania złożonych ofert. Przy czym złożone na wezwanie Zamawiającego wyjaśnienia lub/i uzupełniania nie mogą prowadzić do zmiany oferty.
- Kryteria oceny ofert i sposób przyznawania punktacji
L.p. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1. |
Cena brutto [Pc1] |
60% |
60 punktów |
2. |
Doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego, którym wykonawca dysponuje do wykonania niniejszego zamówienia i który będzie uczestniczył w realizacji przedmiotu zamówienia [Pc2] |
40% |
40 punktów |
Sposób punktacji w ramach kryteriów:
Maksymalna liczba punktów jaką może przyznać Zamawiający Wykonawcy wynosi 100 pkt. Ocena całkowita punktowa [Ocp] złożonej i niepodlegającej odrzuceniu oferty składa się z dwóch czynników, które w przypadku maksimów pozwalają na uzyskanie 100 pkt:
Ocp = Pc1 + Pc2
1. Punktowe Kryterium – cena brutto oferty [Pc1]
Zamawiający przyzna 60 pkt w ofercie z najniższą ceną brutto [zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku] za wykonanie przedmiotu zamówienia, zgodnie z formularzem oferty. Ilość punktów przyznanych pozostałym Wykonawcom zostanie obliczona zgodnie z następującym wzorem:
Cn
Pc1 = ------- x 60 pkt.
Co
gdzie:
Pc1 – liczba punktów za cenę ofertową brutto
Cn – najniższa zaoferowana cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia
Co – cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia w ofercie ocenianej
2. Punktowe Kryterium – Doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego wyznaczonego do realizacji zamówienia [Pc2]
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniać doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego :
- posiadającego uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, którym Wykonawca dysponuje w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia;
- którym Wykonawca dysponuje i który będzie uczestniczył w realizacji przedmiotu zamówienia.
i przyznawać punkty jeżeli osoba ta w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert sprawowała funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego.
Punktacja za doświadczenie projektanta przyznawana będzie w następujący sposób:
L.p. |
Doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającego uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej |
Punktacja |
1 |
Nie sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego |
0 pkt |
2 |
Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy 1 robocie budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto, która została odebrana na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego |
10 pkt |
3 |
Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy 2 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto każda, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego |
20 pkt |
4 |
Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy 3 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto każda, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego |
30 pkt |
5 |
Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy 4 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto każda, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego |
40 pkt |
W celu otrzymania punktów w ramach niniejszego kryterium Wykonawca przedłoży do oferty:
- wykaz wskazujący osobę dedykowaną przez wykonawcę do pełnienia inspektora nadzoru budowlanego posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, określający świadczone usługi polegające na sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego, a które osoba ta sprawowała w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert. Wykaz wykonawca winien sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6.
- dowody, potwierdzające że pełnione usługi w postaci sprawowania funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone oraz że dedykowana osoba pełniła te funkcje np.:
- protokoły odbioru robót budowlanych,
- oświadczenie wykonawcy usług lub inwestora, potwierdzające że dedykowana osoba pełniła w wykazanych przedsięwzięciach funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego,
- oświadczenie dedykowanej osoby, potwierdzające że pełniła ona w wykazanych przedsięwzięciach funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego.
Z treści przedłożonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wykazane usługi obejmowały sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto każda, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego i zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone oraz że dedykowana osoba pełniła tę funkcję.
Jeżeli osoba dedykowana przez wykonawcę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nie posiada doświadczenia w świadczeniu usług polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości min 2.000.000 zł brutto każda, które zostały odebrane na podstawie protokołu odbioru końcowego lub częściowego tj. wykonawca nie wykaże doświadczenia inspektora nadzoru inwestorskiego - Zamawiający w takim przypadku przyzna wykonawcy 0 pkt w tym kryterium.
Zamawiający przyzna również wykonawcy 0 pkt w ramach niniejszego kryterium w następujących sytuacjach:
- nieprzedłożenia przy ofercie wypełnionego wykazu stanowiącego załącznik nr 6,
- nieprzedłożenia przy ofercie dowodów, o których mowa powyżej, potwierdzających że wykazane usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone oraz że dedykowana osoba pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego,
- z treści przedłożonych dokumentów nie wynika, że usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone oraz że dedykowana osoba pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego.
UWAGA:
Ww. dowody potwierdzające, że usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone oraz, że dedykowana osoba pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego muszą zostać załączone przez wykonawcę przy ofercie, gdyż dokumenty te nie podlegają złożeniu ani uzupełnieniu na późniejszym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
- FORMALNOŚCI JAKIE WINNY BYĆ DOPEŁNIONE W CELU ZAWARCIA UMOWY
- Zamawiający może unieważnić/anulować postępowanie na każdym etapie i bez podania przyczyny.
- O unieważnieniu/anulowaniu postępowania ofertowego Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Oferentów, którzy:
- ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert;
- złożyli oferty – w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert;
Unieważnienie/anulowanie postępowania następuje co najmniej w sposób w jaki ogłoszenie zostało upublicznione.
- Zamawiający podpisze umowę z Oferentem, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w zapytaniu ofertowym, chyba że Zamawiający unieważni/anuluje postępowanie.
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający jednocześnie zawiadamia Oferentów, którzy złożyli oferty o:
- Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania Oferenta, którego ofert wybrano;
- Ofertach, które zostały odrzucone.
Zawiadomienie oferentów odbędzie się co najmniej w sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe.
- Termin i miejsce podpisania umowy
- Oferent, którego oferta została wybrana jest zobowiązany do zawarcia umowy z Zamawiającym w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego
- jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, odstąpi od podpisania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
- DOKONYWANIE ZMIAN W UMOWIE
Zamawiający nie przewiduje dokonywania istotnych zmian postanowień umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z zastrzeżeniem dopuszczenia zmian terminu realizacji umowy zgodnie z § 3 ust. 2 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego ogłoszenia o konkursie ofert.
- INFORMACJA O PLANOWANYCH ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH MOWA W PKT 7 lit. g PODROZDZIAŁU 6.5 WYTYCZNYCH W ZAKRESIE KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW W RAMACH EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020 ICH ZAKRES ORAZ WARUNKI, NA JAKICH ZOSTANĄ UDZIELONE
Zamawiający nie planuje udzielania zamówień, o których mowa w pkt 7 lit. g podrozdziału 6.5,.
- DODATKOWE POSTANOWIENIA I INFORMACJE
Zamawiający nie wyraża zgody na zlecanie całości lub części zadań podwykonawcy bądź osobom trzecim.
Postępowanie ofertowe nie podlega przepisom prawo zamówień publicznych i prowadzone jest na zasadach określonych przez Zamawiającego oraz przez Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Załączniki:
Załącznik 1 - Oświadczenie o spełnianiu wymagań
Załącznik 2 - Wykaz wykonywanych usług
Załącznik 3 - Formularz Oferty
Załącznik 4 - Oświadczenie o braku powiązań
Załącznik 5 - Projekt Umowy
Załącznik 6 - Wykaz doświadczenia inspektora nadzoru inwestorskiego
Klauzula informacyjna, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Ustroń, 43-450 Ustroń, Rynek 1 tel. +48338579300, fax +48338579330,
- administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo1@uodo.ustron.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie konkursu ofert o wartości nie przekraczającej 130.000 zł netto zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta Ustroń Nr 14/2021 z dnia 18 stycznia 2021r w sprawie systemu udzielania zamówień, w tym zamówień publicznych dla Miasta Ustroń i gminnych jednostek organizacyjnych,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia),
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Opublikował w BIP: | Józef Kuczera |
---|---|
Data opublikowania: | 24.09.2021 13:37 |
Ostatnio zaktualizował: | Józef Kuczera |
Data ostatniej aktualizacji: | 27.12.2021 13:07 |
Liczba wyświetleń: | 3 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.